23.05.2023 / 09:55
StoryEditor

Pięć trendów customer experience w kanale offline w 2023 roku [ANALIZA]

zdj. ilustracyjne (Shutterstock)
Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno negatywne doświadczenie związane z daną firmą mogłoby zniechęcić do kolejnego zakupu w niej aż 57 proc. Polaków. W obecnej sytuacji spowolnienia gospodarczego jest to ważne przesłanie, zwłaszcza dla sklepów i usług stacjonarnych, które cierpią bardziej niż biznes online z uwagi na większe koszty utrzymania infrastruktury i mniejsze możliwości oferowania rabatów. Klucz do zachowania wysokich standardów obsługi klienta to bycie na bieżąco z trendami. Co będzie ważne w customer experience w kanale offline w 2023 roku? Odpowiada ekspert Santander Consumer Banku.

Jak wynika z raportu Mood Media „Charting In-Store Trends” 71 proc. konsumentów na całym świecie robi zakupy w sklepach stacjonarnych równie często lub nawet częściej ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.11.2025 / 10:04
StoryEditor
Energetyki i napoje znacznie zdrożeją? Senat „za”, ruch po stronie prezydenta
Napoje i energetyki zdrożeją? Senat ”za” opłatą cukrową (fot. Tomasz Ozdoba/Kancelaria Senatu + Canva)

Senat opowiedział się za wprowadzeniem nowych stawek opłaty cukrowej. A to oznacza wzrost cen napojów, w tym energetyków. O ile mogą zdrożeć napoje? Czy prezydent Karol Nawrocki podpisze czy zawetuje ustawę?

W artykule przeczytasz: 

  • Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową
  • Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?
  • O ile zdrożeją napoje w sklepach przez nowy podatek cukrowy?
  • Rząd tłumaczy nowy podatek cukrowy celami prozdrowotnymi
  • Czy opłata cukrowa ma realny wpływ na zdrowie publiczne?
  • Jakie wpływy może przynieść nowa opłata cukrowa?
  • Jak branża napojów podchodzi do zmian?
  • Czy prezydent zawetuje opłatę cukrową?

Senat przegłosował wyższą opłatę cukrową

Senat 27 listopada 2025 roku przyjął bez poprawek projekt ustawy o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym. Oznacza to, że jest coraz bliżej wdrożenia wyższej opłaty cukrowej. Za takim rozwiązaniem opowiedziało się 62 senatorów, a 28 było przeciw.

Rząd tłumaczy zmianę prawa i wprowadzenie wyższej opłaty cukrowej względami prozdrowotnymi, ale też zapewni wyższe wpływy do budżetu państwa.

Jakie są proponowane stawki nowej opłaty cukrowej i od kiedy?

Przyjęta przez Senat ustawa wprowadza podwyżki opłat stałej i zmiennej za zawartość cukrów lub słodzików w napojach.

W przeliczeniu na 1 litr napoju nowe stawki będą wynosić:

  • opłata stała za zawartość cukrów w ilości do 5 g w 100 ml napoju lub za zawartość substancji słodzącej (tzw. słodzików): z 0,50 zł do 0,70 zł,
  • opłata zmienna za każdy gram cukrów powyżej 5 g w 100 ml napoju: z 0,05 zł do 0,10 zł,
  • opłata za zawartość kofeiny lub tauryny: z 0,10 zł do 1,00 zł,
  • opłaty maksymalnej: z 1,20 zł do 1,80 zł.

Ministerstwo Finansów argumentuje, że obowiązująca wysokość opłaty jest już niewystarczająca, by wpływać na zachowania konsumentów, ponieważ znacząco odbiega od aktualnych cen napojów.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.11.2025 / 14:22
StoryEditor
Nowa królowa rankingu najdroższych ulic handlowych świata. Gdzie plasuje się najdroższa arteria handlowa Polski?
Warszawski Nowy Świat to jedyna polska ulica handlowa, która po raz kolejny zakwalifkowała się do rankingu najdroższych na świecie (fot. Shutterstock)

Najnowszy ranking najdroższych ulic handlowych świata, przygotowywany cyklicznie przez firmę doradczą Cushman & Wakefield, przyniósł zmianę na pozycji lidera. Na szczyt rankingu awansowała londyńska New Bond Street, wyprzedzając mediolańską Via Montenapoleone i nowojorską Górną Piątą Aleję. Gdzie uplasował się warszawski Nowy Świat?

Londyńska ulica New Bond Street, gdzie czynsze wzrosły o 22 proc. – do 2231 dolarów za stopę kwadratową rocznie (st. kw./rok), po raz pierwszy w historii zdobyła tytuł najdrożs...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. grudzień 2025 19:16