Piotr i Paweł będzie w 2017 r. inwestować i zwiększać sprzedaż
W 2016 r. poznańska sieć supermarketów Piotr i Paweł zanotuje ok. 7-proc. wzrost sprzedaży. - Jest to wynik lepszy niż ten wypracowany w roku ubiegłym – podkreśla Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł.
Sieć Piotr i Paweł otworzy w br. 11 kolejnych placówek i rozwinie sprzedaż internetową. W tym roku firma osiągnie ok. 20-proc. wzrostu sprzedaży on-line, podobnego tempa wzrostu spodziewa się w 2017 r. - W Ożarowie Mazowieckim działa nasz nowy magazyn przeznaczony wyłącznie do obsługi zakupów online, co pozwoli nam przyspieszyć ekspansję na rynku aglomeracji warszawskiej – wyjaśnia Piotr Woś.
W przyszłym roku Piotr i Paweł chce się rozwijać w podobnym tempie jak w roku 2016. Chociaż jak sygnalizuje prezes sieci są szanse na jego przyspieszenie. - Chcielibyśmy co najmniej utrzymać tegoroczne tempo wzrostu i otworzyć minimum 11 sklepów. Mam także nadzieję, że wzrost sprzedaży przekroczy 7-proc. próg, który chcemy osiągnąć w tym roku. Wszystko zależy jednak od sytuacji na rynku, poziomu inflacji i wielu innych czynników. W swoich planach zakładamy zerową inflację, jeśli będzie ona na plusie, będzie to z korzyścią dla naszego wzrostu sprzedaży – podsumowuje Piotr Woś.
Obecnie sieć Piotr i Paweł ma 138 supermarketów w całej Polsce. W przeciągu ostatnich 5 lat udało jej się wzmocnić pozycję rynkową poprzez otwarcie 67 placówek. Obroty poznańskiego operatora za rok finansowy 2015 wyniosły 2,123 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 proc.
10