Piotr i Paweł może zrezygnować z małych sklepów?
Koncept Piotr i Paweł Market miał wprowadzić markę na rynek supermarketów convenience. Zarząd woli jednak skupić się na supermarketach – informuje franchising.pl.
Sieć Piotr i Paweł liczy 136 supermarketów, których średnia powierzchnia wynosi mniej więcej 1 tys. mkw. W ubiegłym roku franczyzodawca postanowił wejść na rynek convenience z nowym formatem handlowym – Piotr i Paweł Market, dedykowany powierzchniom między 250-500 mkw. Dziś działają trzy testowe sklepy w koncepcie „Market”, jednak dalszy rozwój tego formatu stoi pod znakiem zapytania.
Robert Krzak, członek rady nadzorczej Piotr i Paweł zasygnalizował w rozmowie z franchising.pl, że firma chce się skoncentrować na naszym flagowym formacie, czyli supermarketach otwieranych w lokalach powyżej 500 mkw.
Obroty Piotra i Pawła za rok finansowy 2015 wyniosły 2,1 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 proc. W roku 2016 sieć planuje wzmocnić swoją pozycję rynkową uruchamiając około 20 placówek – zarówno własnych, jak i franczyzowych. Od początku roku koncept powiększył się o sklepy w Nowej Soli, Głogowie i Gdyni, gdzie powstał trzeci pilotażowy punkt Piotr i Paweł Market.
Więcej: franchising.pl
13