Piotr i Paweł oferuje już ponad 1000 produktów marki własnej
W ofercie sieci supermarketów Piotr i Paweł dostępne jest ponad 1000 produktów. W zeszłym roku sieć wprowadziła na półki ok. 130 nowych produktów głównie w żywności funkcjonalnej w nowej linii Piotr i Paweł Plus. Kilkanaście zyskało również nową szatę graficzną, bardziej nowoczesną, lekką.
Produkty pod marką Piotr i Paweł generują blisko 9 proc. obrotu całej sieci, a – jak podkreślają przedstawiciele sieci - osiągana dynamika jest wyższa niż dynamika rozwoju rynku private label na polskim rynku.
- Sprzedaż produktów rośnie, co związane jest nie tylko z coraz większą rozpoznawalnością i lojalnością marki, lecz także wraz z rozwojem asortymentu o produkty coraz bardziej poszukiwane – mówi Ewa Aleszczyk-Kalinowska, dyrektor marketingu i komunikacji Piotr i Paweł S.A.
I dodaje: - W naszej sieci wzrost sprzedaży marki Piotr i Paweł jest wyższa niż produktów brandowych, co tylko świadczy, iż klienci są zadowoleni nie tylko z jej jakości, lecz również stosunku ceny do jakości. Co dla nas istotne, kategorie, w których jesteśmy szczególnie silni są związane ze zdrowym trybem życia: typu produkty funkcjonalne czy też bakalie, sałatki, smoothie.
Marka własna Piotr i Paweł „Zawsze Jakość” to szeroki asortyment produktów z każdej kategorii, szczególnie tych najbardziej powszechnych w koszyku zakupowym. Jak podkreśla Ewa Aleszczyk-Kalinowska marka oferuje wysoką jakość, pozycjonując się cenowo w średniej półce.
- Odpowiadając na oczekiwania konsumenta rok temu stworzyliśmy linię Piotr i Paweł Plus, która to oferuje konsumentom produkty funkcjonalne, bezglutenowe, bezcukrowe, bez laktozowe i bez konserwantów. Rozwijamy również linię Bio, poszerzając ją nie tylko o produkty suche, ale o produkty świeże, takie jak zioła czy kiełki - wylicza przedstawicielka poznańskiej sieci supermarketów i dodaje, że obecnie pod marką Plus i Bio sieć oferuje blisko 100 produktów.
Produkty marki własnej poznańskiej sieci, to także doceniane na świecie innowacje. W trakcie międzynarodowych targów – private label - PLMA w Amsterdamie, produkty Piotra i Pawła zdobyły dwie nagrody „Salute to Excellence Award”, w kategoriach „Zdrowe przekąski“ za suszone owoce ( ananas) oraz w kategorii „Oleje“ w odniesieniu do oleju z ostropestu plamistego. Sędzieoiw została przyznana przez sędziów, którzy 4-5.04.2018 r. oceniali wygląd, smak i stosunek wartości do ceny. Ocenie poddanych zostało 430 produktów w 60 kategoriach.
Prognozy dla rynku private label w Polsce na kolejne miesiące wyglądają obiecująco, chociaż wyzwań jest wiele. - Według danych liczbowych rok 2017 był rokiem nieco gorszym dla marki własnej. Spadek udziału sprzedaży MW nastąpił wg AC Nielsen na całym rynku, jednak marka Piotr i Paweł radziła sobie bardzo dobrze. Produkty Piotr i Paweł odnotowały zarówno wzrost obrotu jak i wzrost udziału w sprzedaży. Natomiast w poszczególnych kanałach sprzedaży wygląda to bardzo różnie, ale też bardzo obiecująco – tłumaczy Ewa Aleszczyk-Kalinowska
1 komentarz
-
09.06.2018
To co oni mówią to jest jedna wielka ściema. Jak ma być wzrost produktów brandowych skoro pułki w sklepach świeciły pustkami i głównie marka własna na nich była?! Przecież to jest logiczne jeżeli załóżmy na dziale nabiał jogurt naturalny 400g jest tylko Piotr i Paweł to wiadomo że będzie lepiej rotował niż produkty Bakoma czy Danone których długi czas nie było. W tej sytuacji w jakiej jest Piotr i Paweł naprawdę darował bym sobie jakieś porównani typu wzrosty sprzedaży itp. Niech lepiej pochwała się jakie maja spadki w stosunku do lat ubiegłych. Oczywiście o tym co złe to się nie mówi. Na magazynach logistycznych mało co jest i trzeba szukać po małych hurtowniach towaru i oczywiście modlić się że starczy limity na zakupy w danej hurtowni bo często jest tak że każdy dział coś potrzebuje i limit się skończył. Naprawdę o sytuacji w tej firmie lepiej książkę napisać.
1