Piotr i Paweł zastąpi Delikatesy Alma w warszawskim i gdyńskim Klifie
Sieć Piotr i Paweł podpisała z AEW Europe umowę najmu lokali w Centrum Handlowego Klif w Gdyni oraz Domu Mody Klif w Warszawie. Poprzednim operatorem spożywczym w obu obiektach były Delikatesy Alma. Sklepy Piotra i Pawła zaczną działać w obu miejscach w pierwszym kwartale 2017 r.
Umowy najmu dotyczą 2673 mkw. w Warszawie i 2890 mkw. w Gdyni. W obu lokalizacjach dostępna będzie pełna oferta asortymentowa supermarketu, w tym produkty pod marką własną sieci Piotr i Paweł "Zawsze Jakość".
- Piotr i Paweł jest doskonałą polską marką kojarzoną z wysoką jakością produktów i usług, co czyni ją idealnym operatorem spożywczym dla wymagających klientów Domu Mody Klif i Centrum Handlowego Klif. Cieszymy się, że nasze rozmowy i negocjacje przebiegły tak sprawnie i że w niedługim czasie przywrócimy w naszych obiektach możliwość zrobienia zakupów spożywczych na tak wysokim poziomie – komentuje Michał Bogaczyński, wicedyrektor ds. zarządzania aktywami w AEW Europe.
Przypomnijmy, możliwość przejmowania części lokalizacji po sklepach Alma zapowiadał niedawno w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl Piotr Woś, prezes Piotra i Pawła.
- Kilka lokalizacji jest dla nas bardzo interesujących, ale znaczna część nie jest dla nas atrakcyjna. Kłopoty Almy wynikły m.in. z powodu zbyt wysokich czynszów w tychże lokalizacjach, także potencjalne wejścia Piotra i Pawła na nowy teren najpierw będziemy musieli dobrze sobie przekalkulować. Jeśli właściciel lokalu będzie proponował rozsądne warunki, bardzo chętnie podejmiemy rozmowy i otworzymy nasz sklep. Muszę jednak podkreślić, że taka decyzja zostanie podjęta na podstawie rzetelnych analiz dotyczących opłacalności takiej inwestycji - mówił Woś pod koniec października.
Sieć Piotr i Paweł posiada obecnie ponad 140 supermarketów w całej Polsce. Obroty sieci za rok finansowy 2015 wyniosły 2,123 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2014 o 4,4 proc.
W całym 2016 r. supermarketowa sieć powiększyła się o 11 placówek. Plany Piotra i Pawła na rok 2017 zakładają otwarcie kolejnych minimum 11 sklepów oraz wypracowanie wzrostu sprzedaży wyższego niż 7 proc.
Czytaj także:
Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł: Jesteśmy zdrową firmą z pozytywnymi perspektywami wzrostu
3