Piotr Kraśnicki, Modern-Expo: Zakupy muszą stać się przyjemniejsze dla klienta
Proces zakupowy musi stać się przyjemniejszy dla klienta! - nawoływał podczas Kongresu Rynku FMCG 2018 Piotr Kraśnicki, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Modern-Expo.
Zdaniem Kraśnickiego, polski klient staje się coraz bardziej nieprzewidywalny, co należy wytłumaczyć rewolucją technologiczną. - Nowe technologie to już dziś dla sieci handlowych absolutne must-have - uważa przedstawiciel Modern-Expo.
- Jako producent wyposażenia widzimy to i odpowiednio się zmieniamy. Nie chcemy być traktowani jako dostawca stali. Pewnie tak było w przeszłości, ale na pewnym etapie to się skończy, dlatego bardzo mocno inwestujemy w nowe technologie - stwierdził Kraśnicki, podkreślając, że Modern-Expo wyodrębniło w swoich strukturach spółkę informatyczną, w ramach której ponad 100 informatyków pracuje nad unowocześnieniem procesu zakupowego.
W opinii dyrektora sprzedaży Modern-Expo, elementem, na który detaliści powinni w najbliższym czasie zwrócić największą uwagę, jest zdecydowanie linia kas. - To ostatnie miejsce w sklepie, w którym przebywa konsument. Nawet jeśli cały proces zakupów będzie miły i przyjemny, to jeżeli klient utknie później w kasie, uzna że zakupy w tym sklepie robiło się niemiło - powiedział Kraśnicki podczas KRFMCG 2018.
Jak dodał, niemal wszystkie sieci handlowe eksperymentują z nowymi rozwiązaniami; starają się zmienić tak, by zakupy stały się dla klienta przyjemniejsze, a pobyt w sklepie kojarzył się pozytywnie. Wśród zjawisk i tendencji widocznych na rynku Kraśnicki szczególnie podkreślał nacisk na produkty świeże i szybkość robienia zakupów, automatyzację procesu zakupowego, a także łączenie różnych kanałów sprzedaży, w szczególności offline'u z online'em.