04.09.2020/09:10

Piotr Regulski, członek zarządu Ruch S.A.: Staliśmy się państwową spółką i szukamy synergii z podmiotami o państwowym akcjonariacie

- Ruch S.A. stał się tym samym spółką Skarbu Państwa, co pozwala nam również, równolegle do inicjatyw rozwojowych i kosztowych, poszukiwać synergii biznesowych z podmiotami o państwowym akcjonariacie. Szczególnie zainteresowani jesteśmy takimi wspólnymi mianownikami w branżach sprzedaży detalicznej, logistyki, sprzedaży oraz prenumeracie prasy – mówi w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Piotr Regulski, członek zarządu Ruch S.A.

Jak zmieniła się sytuacja w spółce w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy?

W spółce zaszły duże zmiany, zauważalne również dla naszych klientów i partnerów biznesowych. Wrócę do początku naszych problemów, czyli złożenia przez jednego z wydawców wniosku o upadłość, który spowodował, że Ruch prawie przestał handlować prasą. W styczniu ubiegłego roku braki gazet były bardzo widoczne. Dzisiaj mamy sytuację zgoła odmienną, tzn. wróciliśmy do kompleksowej współpracy ze wszystkimi dostawcami. Udało nam się w rok podpisać nowe, albo renegocjować istniejące kontrakty. Co więcej, w naszym portfolio pojawiły się pozycje od wydawców, z którymi wcześniej nie współpracowaliśmy.

Sytuacja spółki jest ustabilizowana. Udało się przeprowadzić znaczną część planowanych działań związanych z planem restrukturyzacji. Ruch obecnie należy do Grupy Kapitałowej PZU S.A., czekamy na przejęcie przez inwestora, jakim jest PKN Orlen. Wszystkie ważne etapy procesu, który rozpoczynaliśmy aby uratować tę firmę, przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem. Teraz możemy planować kolejne nasze działania wynikające z zaangażowania inwestora, jakim jest PKN Orlen.

Pracujemy nad nowym formatem kiosków, które będą budowane po sfinalizowaniu transakcji z Orlenem. Wytypowaliśmy już 20 lokalizacji testowych, w których staną nowe formaty sprzedaży, z ciekawym asortymentem. Wdrożenie tego projektu będzie pilotażem dla  następnego etapu, czyli uruchomienia kolejnych kilkuset kiosków w nowym formacie o wielkości min. 30 m2. Przypomnę, że już w listopadzie ubiegłego roku udało nam się zrealizować modernizację saloniku prasowego w Wyszkowie, gdzie wysłużony punkt zastąpiliśmy nową koncepcją punktu. Ten format bardzo dobrze się przyjął wśród klientów, którzy uzyskali dostęp nie tylko do szerokiej oferty prasowej, ale także segmentu gastronomicznego, kawy, wielu usług itp. W zakresie projektu pilotażowego oraz docelowego wdrożenia nowego formatu kiosku mówimy jednak o dużo większej skali.

Czy relacje z dostawcami prasy to jedyny obszar, jaki udało się wam uporządkować?

Drugim widocznym wskaźnikiem zmian jest to, że wróciliśmy do współpracy ze wszystkimi dostawcami produktów FMCG, a nawet pozyskaliśmy kilku nowych. Dzięki temu półki w kioskach znów są pełne, podczas gdy na początku ubiegłego roku były na nich poważne braki. Trzecim zjawiskiem, które bardzo nas cieszy, jest malejąca liczba wypowiadanych umów agencyjnych. W okresie kryzysu mieliśmy takich przypadków bardzo dużo. Ludzie po prostu przestraszyli się, że stracą miejsce, gdzie prowadzą działalność gospodarczą. Swoje dołożyła też konkurencja.

Ale chyba konkurencji trudno się dziwić, po prostu wykorzystała sytuację…

W sumie są to naturalne mechanizmy rynkowe. Wracając do tematu – w roku 2019 udało nam się zatrzymać tendencję kurczenia się naszej sieci kiosków. Styczeń 2020 to z kolei kolejny miesiąc w ciągu ostatniego półrocza, kiedy saldo kiosków zamykających się vs otwieranych jest dodatnie. Widząc tę tendencję łatwiej jest nam wprowadzać nowe rozwiązania, tak by przekonywać coraz więcej agentów do prowadzenia biznesu w naszym formacie.

Liczymy, że stopniowo będziemy odbudowywać sieć sprzedaży, aby mogła ona oscylować w liczbie około 1600 punktów, czyli stanu z roku 2017. To są bardzo widoczne zmiany w obszarze detalicznym.  Ważne jest również, że pomimo realizowanego procesu restrukturyzacji udało nam się przeprowadzić proces estetyzacji prawie 300 punktów, które odmalowaliśmy i odnowiliśmy, poprawiając zarówno ich wygląd jak i komfort pracy naszych agentów.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Kulturysta 06.09.2020

    Wspaniale, tylko kiosków brak. W mojej okolicy 80% zostało zamkniętych w ostatnich latach.

  • Ewa 04.09.2020

    Nadal brak świeżych gazet w soboty!

  • Obserwator11 04.09.2020

    Swietna wiadomość. Trzymam kciuki za dalszy rozwój!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także