04.09.2020/09:10

Piotr Regulski, członek zarządu Ruch S.A.: Staliśmy się państwową spółką i szukamy synergii z podmiotami o państwowym akcjonariacie

Dodatkowo firma ustabilizowała zatrudnienie, zrestrukturyzowała koszty, renegocjowała wiele umów administracyjnych i serwisowych. Zapanowaliśmy nad takim obszarem jak prenumerata, zdecydowanie poprawiliśmy jakość produktu jakim jest „Paczka w Ruchu”. W organizacji pojawiły się też nowe osoby, które wnoszą świeżość i nowe spojrzenie. Jesteśmy teraz na takim etapie, że możemy na nowo zdefiniować cel naszej obecności na rynku, otworzyć się na nowe grupy klientów, zawalczyć nie tylko o utrzymanie stałych klientów, ale przede wszystkim skierować swoją ofertę do młodego pokolenia.

Zmiany faktycznie wydają się daleko idące, ale czy przekładają się one już na wyniki finansowe spółki? Jak na spółkę wpłynęła pandemia?

Gdyby zrobić fotografie organizacji, jaką był Ruch w roku 2019 i w roku 2020, a następnie porównać je ze sobą, to zmianę widać w każdym parametrze. Przekłada się ona również na liczby, bo choć wyniki finansowe spółki ciągle jeszcze są ujemne, to systematycznie się poprawiają. Są lepsze o ponad 2,5 mln zł w skali miesiąc do miesiąca.

Oczywiście wszystkich nas – szczególnie branżę handlową – zaskoczyła sytuacja związana z pandemią wirusa COVID-19. Był to dla nas wszystkich czas trudny – nakładane nowe restrykcje, ograniczenia w handlu, reżim sanitarny – wszystko to spowodowało spadek obrotów, nie tylko u nas, ale i w całej branży. Pandemia, która ciągle jeszcze trwa, uświadomiła nam kilka ważnych aspektów naszej działalności. Przede wszystkim pokazała, że sprzedaż prasy jest w czasie takiego kryzysu szczególnie ważna. Zapewnienie możliwości dostępu do informacji prasowej to swojego rodzaju misja społeczna, którą jako Ruch realizujemy. Spotkało się to z docenieniem ze strony wydawców zrzeszonych w Izbie Wydawców Prasy, którzy skierowali na ręce naszych agentów oraz pracowników specjalne podziękowania, za zapewnienie sprzedaży gazet pomimo obiektywnie trudnej sytuacji na rynku.

Pandemia pokazała nam jeszcze jedno – że zakupy w formacie kioskowym, z racji sposobu organizacji sprzedaży mogą być bezpieczne. Okazało się, że „okienko kiosku” to bariera, która sprawdza się idealnie w czasie zagrożenia oddzielając agenta od klienta. Dbaliśmy o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i naszych partnerów. Wyposażyliśmy sprzedawców w niezbędne środki dezynfekcyjne, rękawiczki itp. Wprowadziliśmy też do sprzedaży płyny dezynfekcyjne i maseczki.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Kulturysta 06.09.2020

    Wspaniale, tylko kiosków brak. W mojej okolicy 80% zostało zamkniętych w ostatnich latach.

  • Ewa 04.09.2020

    Nadal brak świeżych gazet w soboty!

  • Obserwator11 04.09.2020

    Swietna wiadomość. Trzymam kciuki za dalszy rozwój!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także