10.10.2016/15:58

PKN Orlen bez Tesco i Eurocashu. Spółka stawia na sklepy O!Shop

Sieci Tesco i Eurocash (Delikatesy Centrum) nie będą rozwijać swoich sklepów na stacjach PKN Orlen w Polsce. Koncern zdecydował się na pracę nad własnym konceptem sklepu convenience, czyli marką O!Shop.

Na początku 2016 r. PKN Orlen zakończył wspólny projekt z Tesco. Firmy przez rok testowały sklepy convenience Tesco Express na stacjach paliwowego giganta. Kilka miesięcy później zamknięty został projekt prowadzony z Grupą Eurocash, która otworzyła na kilku stacjach placówki Delikatesy Centrum I prowadziła je tam przez ponad 12 miesięcy.

“Projekt testowy nowych formatów sklepu Delikatesy Centrum na stacjach Orlen dobiegł końca. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pilotaż trwał około roku.” - poinformowało portal wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe PKN Orlen

W komentarzu podkreślono, że firma jest zadowolona z “osiągniętych w trakcie testów wyników i zebranych w tym czasie opinii klientów. Testowane sklepy odpowiadały najnowszym trendom i oczekiwaniom naszych klientów.”

Przedstawiciele płockiego koncernu zasygnalizowali, że “dzięki temu projektowi (z Tesco i Eurocash – red.) PKN Orlen poszerzył swoje kompetencje, zebrał dużo nowych doświadczeń i zyskał wiedzę, która posłuży w dalszej działalności.”

Wiedza i dane, dane które PKN Orlen uzyskał w ramach wspólnych projektów z Tesco i Grupa Eurocash, pozwolą firmie znacznie przyspieszyć prace nad koncepcją własnego sklepu convenience, czyli O!Shop.

Przypomnijmy, że pod koniec maja 2015 r. PKN Orlen otworzył trzy testowe obiekty O!Shop w Warszawie na stacjach zlokalizowanych przy ulicy Surowieckiego, Postępu i Grzybowskiej. A do końca roku koncern planował otworzyć kilka kolejnych lokalizacji – głównie na terenie województwa mazowieckiego.

Testy projektu trwają już ponad rok można więc założyć, że PKN Orlen już wkrótce poinformuje o planach wobec własnego projektu sklepu convenience i jego ewentualnym rozwoju szyldu O!Shop na wybranych stacjach benzynowych w Polsce, ale także za granicą. Nazwa sklepu jest na tyle uniwersalna, że może funkcjonować nie tylko na krajowych stacjach, ale także w Niemczech, czy na rynku czeskim.

Przedstawiciele PKN Orlen zapewniają, że testy owego formatu sklepu O!Shop na stacjach Orlen nadal trwają. I zapewniają, że “nowa formuła sklepu, zoptymalizowana półka i oferta spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród klientów.”

W ofercie placówek O!Shop znajdują się zarówno towary codziennego użytku jak również dostosowana do potrzeb klienta oferta gastronomiczna. Klienci mogą kupić np. dania przygotowywane i serwowane na miejscu w strefie jedzenia lub zaraz po opuszczeniu sklepu, takie jak np. świeże kanapki przygotowywane na miejscu, według kompozycji klienta i ciepłe przekąski, dania gotowe lub półprodukty przygotowane do konsumpcji w domu lub w biurze oraz ciepłe napoje czy soki ze świeżo wyciśniętych owoców.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.