02.11.2016/11:18

Poczta Polska instaluje terminale płatnicze. Na poczcie będzie można zapłać kartą

Poczta Polska zakończyła instalację terminali płatniczych dzierżawionych od firmy eService. W ponad 4600 placówkach klienci Poczty Polskiej mogą płacić kartami Visa i Mastercard za zakupione towary oraz skorzystać z innych usług realizowanych za pomocą terminali POS. To kolejna usługa wdrożona w ostatnich miesiącach zwiększająca komfort korzystania z oferty Poczty Polskiej.

We wszystkich placówkach sieci własnej Poczty Polskiej zostały zainstalowane nowoczesne terminale płatnicze. Wdrożenie objęło łącznie ponad 4600 placówek, w których zainstalowano blisko 8000 terminali POS. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, które jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce.

– Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty. Od kilku miesięcy nasi listonosze prowadzą obsługę korespondencji sądowej za pośrednictwem nowoczesnego sytemu IT oraz tabletów, które w przyszłości pozwolą na oferowanie dodatkowych usług. Poczta Polska to także sprawdzony od lat partner państwa polskiego. Dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury w zakresie strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa Poczta Polska ma szansę stać się jednym z filarów nowoczesnej e-administracji – podkreśla Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Klienci Poczty Polskiej mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). Udostępnienie płatności bezgotówkowych to większy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę oraz ułatwienie i przyspieszenie obsługi, co będzie szczególnie istotne w okresie przedświątecznego wzmożonego ruchu zakupowego. Poczta Polska promuje również płatność kartą w swojej najnowszej kampanii marketingowej dotyczącej nowej, atrakcyjnej oferty na wysyłkę paczek.

Terminale POS dostarczone przez eService zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki - co może być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy cashback (wypłata gotówki przy okazji zakupów). W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania  płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami  bezpośrednio u kuriera.

Klienci Poczty w ciągu ostatnich tygodni podczas pilotażu usługi wykonali już ponad 500 tysięcy transakcji kartami płatniczymi Visa i Mastercard.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.