03.03.2021/11:44

Poczta Polska poszerza współpracę z Amazon.pl. Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej: To dla nas szansa na wzrost

- Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży e-commerce to strategiczne działanie spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich – mówi Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej. Operator nie zdradza jednak, na jakim etapie są rozmowy dotyczące obsługi ekspresowych przesyłek amerykańskiego giganta w Polsce.

Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody Poczty z obszarów rozwojowych, do których należą usługi kurierskie, cyfrowe i logistyczne, generują niecałe 20 proc. przychodów spółki. Biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, podlegające silnej e-substytucji, przynoszą Spółce obecnie prawie czterokrotnie większe przychody. Realizacja strategii ma na celu odwrócenie tych proporcji – już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. Te zmiany odzwierciedlają skalę rewolucji jakiej podlega otoczenie biznesowe poczty i sama spółka.

- Klienci zamawiający towary na platformie Amazon już od kilku lat korzystają z usług Poczty Polskiej, by otrzymać przesyłki szybko, terminowo, z dostarczeniem do każdego miejsca w kraju. Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta w Strategii przyjętej na lata 2021–2023 przewiduje także rozwój sieci punktów odbioru, których liczba wzrośnie do 2022 roku z obecnych 13 600 do 20 000 punktów, jeszcze w tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku klienci będą mogli korzystać już z 2000 takich urządzeń. W tym roku poczta wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex. Klienci otrzymają uproszczoną, znacznie bardziej dopasowaną do ich potrzeb ofertę, w nowym standardzie. Działania w zakresie nowego Pocztexu już się rozpoczęły. Pocztowcy intensywnie pracują nad logistyką, aby wszystkie przesyłki kurierskie doręczać zgodnie z oczekiwaniami sklepów internetowych i ich klientów (D+1) już następnego dnia, a więc w standardzie, który obecnie zapewnia usługa Pocztex Ekspres 24.   

W 2020 roku Poczta pozyskała ponad 5 tys. nowych klientów. Spółka współpracuje z rodzimymi firmami oraz z największymi i kluczowymi podmiotami z tej branży. Krajowy operator pocztowy jest zainteresowany współpracą zarówno z największymi graczami na rynku e-commerce, jak też z nowo powstającymi e-sklepami, które z czasem mogą rozwinąć swoją działalność.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • tschayos 04.03.2021

    Zamawiam na niemieckim Amazonie regularnie i mogę potwierdzić że przesyłki są teraz wysyłane jako Ekspres 24. Natomiast to nic nie zmienia jeśli chodzi o poziom obsługi. Przykład: w pewnej podwarszawskiej miejscowości paczka dociera do urzędu w poniedziałek o 8 rano, doręczona dopiero w środę po 17. Z ciekawości pytam o powód – cóż mamy tylko 2 kurierów więc niema komu rozwozić paczek. Z kolei z innej strony, zamówiłem na polskim Amazonie, paczka wieczorem już wysłana, do odbioru następnego dnia w paczkomacie. Można...?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także