28.05.2020/15:27

Poczta Polska przestała sprzedawać kawę Orlenu. Co dalej ze wspólnym projektem? [TYLKO U NAS]

Testy kącika kawowego Stop Cafe (PKN Orlen) w placówkach Poczty Polskiej, rozpoczęte latem 2019 r., trwały tylko kilka miesięcy. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, choć zapowiadano kolejną fazę pilotażu projektu, to jednak jak dotąd do niej nie doszło.

- Test kącika kawowego zastał przez nas zakończony, a dalsze działania dotyczące kontynuacji projektu wstrzymaliśmy z uwagi na wybuch epidemii koronowirusa. W miarę ustabilizowania się sytuacji będziemy podejmować w tej sprawie decyzje biznesowe - przekazała dziś w odpowiedzi na nasze pytania Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.

Nie dostaliśmy dotychczas odpowiedzi od PKN Orlen na pytania przesłane w tym temacie w poniedziałek. Telefonicznie przedstawiciel biura prasowego Orlenu wskazał, że firma nie udzieli komentarza. Twierdził, że Orlen jako spółka notowana na giełdzie... nie może przesłać komentarza na taki temat. Uzasadniając odmowę udzielenia komentarza o ewentualnej dalszej współpracy z Pocztą Polską, powołał się również na trwającą pandemię koronawirusa.

Orlen nie odpowiedział na nasze pytania o to, czy byłby zainteresowany przeprowadzeniem podobnych testów również z innymi operatorami handlowymi, np. sieciami spożywczymi. Warto podkreślić, że własne automaty kawowe do sklepów wstawia chociażby Costa Coffee, która współpracuje na tym polu m.in. z sieciami Carrefour Express i Top Market, a dawniej również z Piotrem i Pawłem oraz Spar Polska. Kawomaty Costa Express znaleźć można również na stacjach paliw Shell.

Przypomnijmy, że Poczta Polska wstawiła do placówki w swojej warszawskiej centrali automat serwujący kawę z Orlenu w czerwcu 2019 r. Już miesiąc później operator pocztowy zapewniał, że pierwsze testy wypadły pozytywnie oraz że w ramach pilotażu podobne rozwiązanie wdrożone zostanie jeszcze w kilku innych lokalizacjach.

Jednak już w listopadzie 2019 r. po kąciku kawowym Orlenu w centrali PP nie było śladu. Zapytaliśmy wtedy Pocztę Polską o przyczyny takiego stanu rzeczy. W odpowiedzi biuro prasowe spółki zapewniało, że... testy wcale nie zostały zakończone. - Po instalacji automatów do kawy w wybranych placówkach pocztowych, planujemy poszerzony pilotaż tego projektu - twierdziła firma. - Po zakończeniu pilotażu będziemy mogli określić efektywność pomysłu i podjąć dalsze decyzje. Jesteśmy w trakcie ustaleń, nie zostały jeszcze określone ramy czasowe - podkreślała wówczas Poczta Polska.

Gdy dopytywaliśmy, ile placówek obejmie "poszerzony pilotaż", nie uzyskaliśmy jasnej deklaracji w tym temacie. - Przed nami szczyt świąteczny i wszystkie ręce na pokład. Wiadomo, to jest nasz core business - deklarowała wtedy w przesłanym do nas komentarzu jedna z przedstawicielek Poczty Polskiej. Jednak również w styczniu 2020 r., gdy po raz kolejny poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie, usłyszeliśmy, że Poczta Polska "nie ma nowych informacji do przekazania".

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Rafik 29.05.2020

    Wlasciwe haslo winno byc: "TYLKO kawa bez stania w kolejce" :D Co za krynice mądrości marketingowej wymyśliły takie hasło...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.