15.09.2020/20:04

Poczta Polska z nową strategią: pandemia przyspieszyła nieuniknione zmiany

Wartość rynku e-commerce w Polsce może przekroczyć 120 mld zł – oświadczył dziś prezes Poczty Polskiej, Tomasz Zdzikot. Dodał, że usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe (KEP) obsługujące sprzedaż internetową stanowią trzon tworzonej właśnie nowej strategii Poczty Polskiej.

- Szacunki, sprzed pandemii, na 2020 rok zakładały wzrost do 70 mld zł. Dziś, na podstawie obserwacji trendów sprzedaży online, analitycy wskazują, że jeszcze w tym roku polski e-commerce osiągnie wartość w 100 -120 mld zł - poinformował. - My się do tego nie tylko przygotowujemy, ale chciałbym, żeby Poczta Polska była liderem - zaznaczył.

Podkreślił, że na polskim rynku Poczta Polska jest jednym z liderów rynku.- Zwłaszcza jeśli chodzi o współpracę z Allegro, gdzie jesteśmy w ścisłej czołówce firm o największym wolumenie przesyłek tego serwisu - podał. A dziś właśnie Allegro weszło na giełdę i zapowiedziało, że jeszcze raz spróbuje podbić zagraniczne rynki.

Priorytetem będzie dla PP rozwój usług cyfrowych. - Tu też uwzględniamy w naszej strategii, wszystko co jest bezdotykowe, bezkontaktowe, czyli bezpieczne - wyjaśnił.
Korespondencja tradycyjna od lat ustępuje nowoczesnym usługom, dotyczy to także Poczty Polskiej, jednak pandemia przyspieszyła te zmiany. E-substytucja, czyli zastępowanie korespondencji tradycyjnej korespondencją elektroniczną szacowana była na 10 proc. rocznie. - Tymczasem w trakcie trwania epidemii, ten trend mocno przyśpieszył i my musimy być na to przygotowani – podsumował prezes PP. - Usługi kurierskie kluczowe dla sektora e-commerce stanowią trzon nowej strategii Poczty Polskiej, którą obecnie konstruujemy - poinformował.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także