17.02.2021/16:47

Poczta Polska z nową strategią. W planach mocny rozwój na rynku KEP i e-commerce, Pocztex w nowym formacie i 2000 automatów paczkowych do 2022 r.

W roku 2021 Poczta Polska stanie się Narodowym Operatorem Cyfrowym. Cyfryzacja usług to jeden z najistotniejszych kierunków wyznaczających cele strategiczne na najbliższe 3 lata. Oprócz e-doręczeń zarząd Poczty Polskiej stawia także na rozwój usług kurierskich i logistycznych, którym towarzyszyć będą inwestycje w automaty paczkowe, sortery oraz systemy IT.

Transformacja cyfrowa, wzrost efektywności, nowoczesność, ale także partnerstwo i ekologia – to główne obszary rozwoju Poczty Polskiej na najbliższe lata. Usługami, na których w tym czasie skoncentruje się Spółka są przesyłki kurierskie (rynek KEP – kurier, ekspres, paczka), związane z dynamicznie rosnącym rynkiem e-commerce, usługi i produkty cyfrowe oraz szeroko rozumiana logistyka.

– Nowa strategia, będąca odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość, wytycza kierunek, który Poczta powinna obrać, aby stać się liderem rynku KEP. Rynku, który w związku z epidemią koronawirusa i przyspieszeniem rozwoju e-commerce niezwykle się rozwinął – powiedział Andrzej Śliwka, podsekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

- Nowoczesna, bezpieczna i szybka – taka będzie Poczta przyszłości. Opracowaliśmy strategię, która nie tylko wyznacza kierunki zmian, ale także pokazuje konkretne inicjatywy umożliwiające realizację ambitnych celów – stwierdził Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.

I dodał: – Intensyfikacja działań w obszarze usług cyfrowych oraz rynkowe zmiany w usługach kurierskich to najważniejsze zadania przed jakimi stoimy, aby zapewnić rozwój i stabilność finansową spółki – podkreślił Tomasz Zdzikot.

E-substytucja i spadek tradycyjnej korespondencji cyfrowej od lat są jednym z wyzwań operatorów pocztowych na całym świecie. Pandemia przyspieszyła ten trend, a w ubiegłym roku polski parlament przyjął ustawę o doręczeniach elektronicznych. W 2021 roku pierwsze urzędowe e-listy będą wysyłane od 1 października. Poczta Polska stanie się operatorem cyfrowym i będzie odpowiedzialna za obsługę e-korespondencji. Wdroży także korespondencję hybrydową (automatyczny wydruk i kopertowanie listów wysyłanych elektronicznie), czyli opcję skierowaną do obywateli preferujących otrzymywanie korespondencji w formie papierowej.

- Coraz więcej Polaków chce korzystać z cyfrowych udogodnień, a naszym zadaniem jest wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom. E-doręczenia to nowa era funkcjonowania administracji i Poczty Polskiej. To rewolucja w doręczeniach – stwierdził minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. – Choć obywatele już w tej chwili mogą wysyłać pisma drogą elektroniczną do każdego urzędu w Polsce, to podstawową rolą systemu doręczeń elektronicznych jest zastąpienie tradycyjnych przesyłek rejestrowanych, czyli listów poleconych. Osobom, które będą chciały korzystać z tradycyjnej, papierowej korespondencji, pozostawiamy oczywiście taką możliwość. Ale te osoby, które chcą ułatwiać sobie życie, będą mogły skorzystać z e-doręczeń – dodał.

Czytaj więcej na kolejnej stronie

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.