Poczta Polska zakończyła ważny etap cyfrowej transformacji
Poczta Polska zakończyła proces wdrożenia oprogramowania Microsoft Dynamics AX, dzięki któremu będzie mogła lepiej rozwijać swoje usługi oraz usprawnić procesy finansowo-księgowe. Rozwiązanie integruje się z 26 innymi systemami, już działającymi w przedsiębiorstwie i pozwala na sprawniejsze działanie 1300 użytkownikom systemu.
Poczta Polska, decydując się na wdrożenie systemu Microsoft Dynamics AX, postawiła na rozwój strategii cyfrowej transformacji, która obejmuje zarówno usługi, jak i działalność operacyjną. Spółka ma ambicje, by zostać największym operatorem logistycznym, z ofertą pełnego łańcucha dostaw, obejmującego m.in. transport drobnicowy, kolejowy i lotniczy.
Celem nadrzędnym projektu było usprawnienie procesów księgowych, ujednolicenie źródeł danych oraz automatyzacja pracy poprzez integrację systemu finansowo-księgowego z systemami dziedzinowymi. Wprowadzenie Microsoft Dynamics AX umożliwiło wdrożenie nowoczesnego oprogramowania, które elastycznie dostosowuje się do strategii rozwoju firmy. Zapewnia ono także możliwość wykorzystania centralnej bazy kontrahentów, centralnego rejestru umów, optymalizację zarządzania finansami spółki czy rozszerzonego raportowania business intelligence.
Nowe rozwiązanie Microsoft poprawiło efektywność obsługi procesów w Poczcie Polskiej, m.in. dzięki automatyzacji pracy, zwiększeniu szczegółowości wprowadzanych danych, a więc dokładniejszemu zarządzaniu informacją.
Obecnie system obsługuje około 10 mln transakcji księgowych miesięcznie, a w szczytowych okresach zapewnia księgowanie około 1 mln transakcji dziennie. Zarządzanie wszystkimi zdarzeniami księgowym dotyczy ponad 1 mln środków trwałych. Ponadto system został rozbudowany o mechanizmy umożliwiające generowanie jednego z największych plików kontrolnych JPK w kraju – 32 tys. stron za jeden miesiąc rozrachunkowy.
System Microsoft Dynamics obejmuje kluczowe obszary firmy, takie jak księga główna, rozrachunki z dostawcami i odbiorcami, zakupy i gospodarkę magazynową, sprzedaż, środki trwałe i zarządzanie nieruchomościami. Zapewnia również centralny rejestr kontrahentów oraz umów. Jednocześnie projekt objął wdrożenie rozbudowanej platformy raportowej wykorzystującej Business Intelligence oraz elektroniczne płatności wspólnie z Bankiem Pocztowym.
5