W placówkach Poczty Polskiej najszybciej rośnie sprzedaż gier i zabawek dla dzieci
Po 5 miesiącach tego roku Poczta Polska zanotowała 15 proc. wzrost rok do roku przychodów ze sprzedaży towarów handlowych w placówkach pocztowych. Największe wzrosty wygenerowały gry i zabawki dla dzieci.
– Nasza oferta handlowa jest dostosowana do oczekiwań klientów, których potrzeb intensywnie słuchamy. W dużej mierze części produktów oferowanych w placówkach odpowiada potrzebom lokalnym, ale wiele z produktów ma także charakter uniwersalny – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
I dodaje: – Dbamy o to, by nasze produkty były różnorodne, nie tylko spełniały wysokie oczekiwania jakościowe, ale także uzupełniały podaż potrzebnych produktów w tych miejscach, gdzie dostęp do sklepów np. do księgarni jest utrudniony. W znacznej mierze stawiamy na model handlu samoobsługowego, co czyni nasze placówki dostępnymi i przyjaznymi miejscami dla lokalnych społeczności.
Coraz chętniej kupowane w sieci Poczty Polskiej są książki.
Dostosowanie oferty sprzedażowej placówek nie tylko do sezonowych potrzeb klientów, ale także do bieżących wydarzeń w szczególności sportowych i kulturalnych to jeden z elementów strategii sprzedażowej Spółki. Poczta Polska zanotowała wysoki wzrost sprzedaży asortymentu dostępnego w swoich placówkach. Po 5 miesiącach tego roku widać, że oferta przypadła do gustu klientom.
Spółka zanotowała wzrost przychodów z tego tytułu o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2020 r. Największe wzrosty w tym okresie Poczta zanotowała w sprzedaży gier i zabawek dla dzieci (o 60 proc.), książek i kolorowanek dla dzieci (o 50 proc.).
Oferta towarów dystrybuowanych poprzez sieć placówek oraz sprzedaż usług bankowych i ubezpieczeniowych podnosi rentowność placówek pocztowych. Można w nich kupić prasę i książki, artykuły biurowe. Zainteresowaniem klientów cieszą się flagi na wydarzenia sportowe i święta państwowe.
10