04.12.2020/18:05

Podsumowanie Black Week 2020 na Allegro. W dziale Supermarket sprzedano 1,4 mln produktów

Allegro podsumowało tegoroczny Black Week, który w serwisie trwał od 23 do 30 listopada. Każdego dnia klienci kupowali prawie 3,5 mln produktów, a sprzedawcy odnotowali sprzedaż wyższą o 250-300 proc. w porównaniu z przeciętnym dniem.

Według Allegro podczas kampanii promocyjnej jeszcze więcej zyskali sprzedawcy, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! Oszczędności klientów na kosztach dostawy wyniosły 45 mln zł. Przypomnijmy, że Smart jest finansowany przez Allegro i serwis traktuje go jako element przyciągający kupujących. Od przyszłego roku do Allegro Smart dołożą się również sprzedawcy, którzy będą współfinansować program.

Francois Nuyts, Prezes Allegro podkreślił, że ambicją serwisu jest oferowanie klientom najlepszych cen, szerokiego wyboru produktów i doskonałej realizacji dostaw. - W listopadzie pobiliśmy kolejny rekord, ale nie osiągnęlibyśmy tego bez naszych sprzedawców. Chciałbym im wszystkim serdecznie podziękować - razem udostępniliśmy ponad 350 tys. ofert w atrakcyjnych cenach, w których klienci mieli do wyboru miliony przecenionych produktów. Poza tym, mamy na uwadze jak ważna dla naszych klientów jest szybkość dostawy, dlatego cieszymy się z wprowadzonego w tym rok u dodatkowego udogodnienia - możliwości dostarczenia przesyłki w sobotę – powiedział.

80 proc. sprzedaży platformy w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy.

Podczas Black Week na stronę główną Allegro co sekundę wchodziło średnio 9 klientów. Najpopularniejszymi kategoriami, w których robili zakupy, były: elektronika, dom i ogród oraz produkty dla dzieci.

Wśród sprzedanych produktów Allegro wymienia 57 tys. smartfonów, 66,5 tys. smartwatchy oraz akcesoriów do nich, prawie 7,5 tys. drukarek 3D, 23 tys. komputerów osobistych, ponad 13,5 tys. multifunkcyjnych urządzeń / drukarek, 14 tys. ekspresów do kawy, 30 tys. odkurzaczy, ponad 26 tys. nawilżaczy i oczyszczaczy powietrza i blisko 110 tys. słuchawek.

Dobrze sprzedawały się też ubrania i dodatki. Podczas Black Week klienci kupili 480 tys. sztuk odzieży i bielizny damskiej, prawie 400 tys. sztuk męskiej odzieży i bielizny, 245 tys. akcesoriów takich jak: portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale), 104 tys. sztuk damskiej biżuterii, 46 tys. zegarków, 243 tys. przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej i ponad 230 tys. par butów.

W kategorii Zdrowie i uroda królowały produkty do pielęgnacji urody (645 tys. sztuk), produkty z grupy akcesoriów do manicure i pedicure (315 tys.), produkty do makijażu (185 tys.), perfumy i wody toaletowe (prawie 155 tys. butelek), akcesoria do higieny jamy ustnej (142 tys.) i suplementy diety (200 tys.).

W dziale Supermarket sprzedano prawie 1,4 mln artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy, ponad 780 tys. akcesoriów dla zwierząt domowych i 520 tys. artykułów do sprzątania domu.

Allegro zauważa, że od wiosny utrzymuje się ogromne zainteresowanie produktami typu "zrób to sam" i rękodziełem, podczas Black Weeka 2020 klienci Allegro kupili ponad 800 tys. produktów z tych podkategorii - najpopularniejsze z nich to szycie, dziewiarstwo, decoupage, scrapbooking.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także