02.08.2020/20:28

TOP10 wiadomości tygodnia: Mere, Intermarche Power, Lidl, Amazon, Allegro, Piotr i Paweł, Auchan

Co wydarzyło się w handlu w tygodniu, który właśnie mija? Zajrzyjcie do naszego podsumowania, żeby być na bieżąco z najważniejszymi wydarzeniami w branży.

Intermarche Power - tylko u nas zdjęcia nowego konceptu Muszkieterów w Polsce!

Sieć Intermarche od marca testuje w Pabianicach unowocześniony koncept supermarketowy o nazwie Intermarche Power. To pierwsza tego typu placówka w Polsce - zmieniono w niej układ sklepu, poszerzono gamę produktów świezych, bio, fit i dań gotowych, wprowadzono dłuższe taśmy kasowe, a także odświeżono szatę graficzną wnętrza i elewacji. Grupa Muszkieterów na razie nie zdradza swoich planów w zakresie wdrażania konceptu Power w kolejnych lokalizacjach.

Zwolnienia grupowe w Auchan. Sieć dogadała się ze związkowcami w sprawie odpraw dla pracowników

Sieć Auchan porozumiała się ze stroną związkową w kwestii warunków zwolnień grupowych, obejmujących pracowników likwidowanych hipermarketów w Grudziądzu i Lubinie - dowiedział się nieoficjalnie portal wiadomoscihandlowe.pl. Z naszych informacji wynika, że zasady zwolnień będą analogiczne do tych, które dotyczyły pracowników innych zamykanych placówek, w Mysłowicach oraz Dąbrowie Górniczej.

Rosyjski dyskont Mere dwukrotnie tańszy od Lidla. Ale coś za coś

Uruchomiony 25 lipca 2020 r. w Częstochowie sklep Mere, należący do rosyjskiej spółki Torgservis, funkcjonuje w formacie hard dyskontu, w ramach którego minimalizowane są wszelkie koszty operacyjne a oferta produktowa ograniczona jest do absolutnego minimum, dzięki czemu ceny mogą być bardzo niskie. Portal Gazeta.pl sprawdził, czy rzeczywiście są niższe niż w Lidlu i Biedronce.

GUS: Żywność i napoje potaniały w lipcu o 1,4 proc. względem czerwca

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych według szybkiego szacunku w lipcu 2020 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 3,1 proc. - podał w piątek GUS. W stosunku do poprzedniego miesiąca obniżyły się o 0,1 proc.

Jakie emocje w czasie epidemii koronawirusa odczuwają konsumenci? [BADANIE]

Obserwujemy wzrost pozytywnego nastawienia nie tyle do samej epidemii, ale do obecnego stanu nowej normalności. Polacy tłumaczą tę emocję korzystaniem ze zdjęcia ograniczeń i odzyskaniem swobody - wynika z badania Open Research "Aktualne nastrone konsumentów w czasie koronawirusa".

Lidl buduje obiekt będący połączeniem dyskontu i… przedszkola

23 lipca rozpoczęła się budowa nowego dyskontu sieci Lidl w miejscowości Bietigheim-Bissingen w niemieckim landzie Badenia-Wirtembergia. Część obiektu została przeznaczona na potrzeby przedszkola miejskiego, które będzie długoterminowo wynajmowane przez radę miasta. Budowa ma się zakończyć za około rok. To kolejny „patent” detalisty na nawiązanie dobrych relacji z samorządami lokalnymi i zdobycie atrakcyjnych lokalizacji w ciasnej miejskiej zabudowie.

Allegro wprowadza własną usługę płatności online – Allegro Pay

W ramach usługi Allegro Pay klient ma do wykorzystania środki, którymi może płacić za zakupy w dowolnym momencie, wybierając wygodną dla siebie opcję spłaty – może zapłacić w ciągu 30 dni lub w 20 miesięcznych ratach. Z nowej metody płatności mogą już korzystać pierwsi klienci, a w ciągu najbliższych kilku miesięcy dostęp do Allegro Pay będzie systematycznie rozszerzany.

Amazon pożera amerykański detal. Pandemia napędza obroty i zyski koncernu do niebotycznych poziomów

Amazon odnotowuje rekordowy kwartalny zysk i 40-proc. wzrost sprzedaży. Jak dowodzą opublikowane wczoraj dane, Amazon jest jednym z największych beneficjentów pandemii COVID-19. W czasach zarazy coraz więcej osób robi zakupy w Internecie, a firmy coraz częściej korzystają z chmury obliczeniowej koncernu z Seattle. Rośnie też rynek reklamy.

Kosmetyki z rakotwórczym formaldehydem sprzedawane w Polsce! Inspekcja sanitarna interweniuje

Odżywki do paznokci Nail Tek mają być natychmiast wycofane z obrotu. To skutek interwencji poselskiej u ministra zdrowia. Odżywki zawierają formaldehyd – składnik zakazany do stosowania w kosmetykach, mimo to były sprzedawane w sklepach drogeryjnych. Trwa postępowanie wyjaśniające u dystrybutora, który wprowadził produkty na polski rynek. Postępowanie jest objęte ścisłym nadzorem Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie.

Zatwierdzenie układów Piotra i Pawła z wierzycielami opóźnione o kolejne dwa miesiące!

Niemile zawiedli się wszyscy, którzy oczekiwali w czwartek 30 lipca rozstrzygnięć w przedmiocie zatwierdzenia układów zawartych na początku marca z wierzycielami przez spółki Piotr i Paweł, Grupa Piotr i Paweł oraz Piotr i Paweł Deal. Będą musieli bowiem poczekać znacznie dłużej, aż do 21 września.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.