Pokemon Go pomaga w handlu i promocji
Warszawa, Poznań i Kraków - gracze Pokemon GO z tych trzech polskich miast są najbardziej aktywni w mediach społecznościowych. Jak wynika z monitoringu mediów społecznościowych przeprowadzonego przez IMM, każdego dnia Polacy ponad 10 tysięcy razy wspominają o przebojowej aplikacji.
Wcześniej, na uzbieranie takiej liczby wpisów o Pokemonach, potrzeba było ponad 2 miesięcy.
Dwumiesięczna norma w jeden dzień
Trzeba złapać je wszystkie - mówią internauci i gracze z całego świata. Mobilna gra Pokemon GO, wykorzystująca geolokalizację i rzeczywistość rozszerzoną, podbiła również serca Polaków.
Od dnia premiery pojawia się ponad 10 tysięcy polskojęzycznych komentarzy na jej temat każdego dnia – tyle samo, ile dotychczas w ciągu dwóch miesięcy. Od maja do czerwca Polacy wspomnieli o Pikachu - jednym z najbardziej rozpoznawalnych (i pożądanych w Pokemon Go) pokemonów - ok. 500 razy. Od lipca jest to dzienna liczba wzmianek.
Temat podjęła także prasa – tylko w lipcu w druku pojawiło się blisko 250 wzmianek o grze.
Najbardziej aktywni w mediach społecznościowych są gracze z Warszawy, Poznania i Krakowa. Te miasta najczęściej pojawiają się w dyskusjach o grze. Na kolejnych miejscach znajdziemy także Wrocław, Szczecin oraz Łódź.
W kontekście gry internauci często wspominali również o Sosnowcu oraz Opolu. Powód? Polacy chętnie udostępniali związane z grą ciekawostki z tych miast. Mieszkaniec Sosnowca miał zostać nocą obudzony przez poszukiwacza stworów, a w Opolu na najlepszych łowców Pokemonów czeka… praca.
Ciemna strona pokemona?
Aż 70% komentarzy w mediach społecznościowych na temat Pokemon Go ma pozytywny wydźwięk. Oznacza to, że gracze polubili tę zabawę i przychylnie wypowiadają się na jej temat.
Najczęściej chwali się jej walory rozrywkowe i możliwość spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu w nowy sposób. Polscy gracze doceniają także wartość integracyjną i społecznościową gry – na Facebooku umawiają się już na wspólne spacery połączone z poszukiwaniem Pokemonów.
Najgłośniejsza krytyka Pokemon GO w social media w Polsce miała związek z kontrowersjami wokół możliwości gry na terenach Muzeum Auschwitz-Birkenau. Dyrekcja muzeum zaapelowała, by obszar byłego obozu koncentracyjnego został wyłączony z gry. Z podobnym problemem boryka się m.in. Muzeum Holocaustu w Waszyngtonie.)
Pozostałe negatywne komentarze dotyczą jakości gry, oszustw i przestępstw z nią związanych, a także kilku kuriozów, m.in. narażania się na utratę zdrowia lub życia podczas poszukiwań wirtualnych stworów.
Gracze mocno zaangażowani
3