23.03.2023 / 18:27
StoryEditor

Polacy deklarują cięcie wydatków na słodycze, jednak małe sklepy na razie go nie doświadczają [DANE]

Sprzedaż słodyczy liczona w opakowaniach wzrosła w małych sklepach o 9 proc. r/r (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Z danych Centrum Monitowania Rynku, podanych przez Polska Izbę Handlu wynika, że liczba opakowań słodyczy sprzedanych w sklepach małoformatowych w całym 2022 r. wzrosła aż o 9 proc. W których kategoriach dynamika była największa?

Sprzedaż słodyczy w sklepach małoformatowych wzrosła nie tylko w ujęciu ilościowym. Monitoring prowadzony przez CMR wykazał, że wartościowo była ona w 2022 r. wyższa aż o ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 19:34
StoryEditor
Ważą się losy podwyżki tzw. podatku cukrowego. Branża napojowa wstrzymuje oddech
Wg szacunków wyższy ”podatek cukrowy” spowoduje wzrost cen napojów o 9 do blisko 20 proc. w zależności od kategorii (fot. Shutterstock)

5 listopada w Sejmie odbyło się pierwsze czytanie projektu zmiany ustawy o zdrowiu publicznym. Dokument ten jest ważny dla branży napojowej, ale też dla konsumentów, ponieważ zakłada podniesienie tzw. podatku cukrowego, który w Polsce jak na razie obejmuje wyłącznie napoje. Partie opozycyjne mówią tej podwyżce stanowcze "nie".

Prawo i Sprawiedliwość (PiS) oraz Konfederacja stanowczo sprzeciwiły się rządowemu projektowi zaostrzenia przepisów dotyczących opłaty cukrowej, domagając się jego odrzucenia...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.11.2025 / 13:39
StoryEditor
Grupa CCC poprawia przychody i zwiększa liczbę sklepów, ale... Dynamiczna ekspansja ma swoją cenę
Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży - zapowiada Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC (fot. materiały prasowe)

Grupa CCC notuje najwyższe kwartalne przychody w historii – w miesiącach sierpień-październik 2025 r. osiągnęły one prawie 3 mld zł., co oznacza 7-proc. wzrost rok do roku. Firma Dariusza Miłka idzie też na rekord pod względem przyrostu powierzchni sprzedaży.

Przychody Grupy CCC w trzecim kwartale roku fiskalnego (sierpień-październik 2025) wzrosły o 7 proc. rdr i wyniosły blisko 3 mld zł. Lepszą sprzedaż zanotowała każda z lini...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. listopad 2025 15:36