28.01.2020/14:16

Polacy kupują inteligentne urządzenia AGD

Polacy doceniają zaawansowane technologicznie rozwiązania z wyższych półek cenowych. Według badania przeprowadzonego przez RTV EURO AGD dla 45  proc. klientów ważne jest, by ich dom był wyposażony w nowoczesny sprzęt. Wpływa na to rosnąca zamożność społeczeństwa, ale też zmiana stylu życia i coraz większe zainteresowanie produktami smart, ułatwiającymi codzienne prace.  

Coraz szybsze tempo życia, a także chęć ograniczenia czasochłonnych, rutynowych zadań powoduje, że coraz popularniejsze stają się inteligentne produkty, którymi można sterować zdalnie, za pomocą aplikacji, bez udziału użytkownika. Nie jest to zresztą tylko domena polskiego rynku. Jak podaje Statista, światowy rynek urządzeń smart będzie rósł w tempie aż 16,5% rocznie i w latach 2020-2024 jego wartość wyniesie 40 milionów dolarów.

Według danych GUS, na jedną osobę w Polsce przypada 28,2 mkw. mieszkania. Coraz więcej osób szuka zatem takiego sprzętu AGD, który pozwoli optymalnie wykorzystać małą powierzchnię, stąd popularność np. suszarek i pralko-suszarek. Z badania przeprowadzonego przez RTV EURO AGD wynika, że blisko 30% klientów zamierza kupić takie urządzenie z powodu braku miejsca do suszenia prania, a ok. 40% ankietowanych stwierdziło, że wolałoby mieć jeden sprzęt łączący obie funkcje.

Telewizory, przeszły na przestrzeni kilkunastu lat ogromną metamorfozę, zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i spełniane funkcje – przestały być wykorzystywane wyłącznie do odbierania telewizji. Obecnie coraz częściej służą jako centrum domowej rozrywki – do grania, przeglądania stron internetowych, a przede wszystkim do oglądania filmów i seriali na błyskawicznie popularyzujących się platformach streamingowych. – Polacy decydują się na telewizory smart z matrycami o coraz większej średnicy. W 2019 r. niemalże standardem były te 50 calowe, a wielu klientów wybierało również 60 i 70 calowe odbiorniki, na które rośnie coraz większe zapotrzebowanie – mówi Wojciech Serafin, kierownik działu handlowego w RTV EURO AGD.

Polacy uwielbiają elektroniczne gadżety i bardzo chętnie śledzą pojawiające się na rynku nowości. Jak wynika z badań prowadzonych przez RTV EURO AGD aż 22 proc. klientów rozważa wymianę sprzętu, gdy tylko pojawi się na rynku nowy model. – Rynek smartfonów jest już dość nasycony, ale użytkownicy chętnie zmieniają aparaty na lepsze o bardziej zaawansowanych parametrach, dlatego producenci wypuszczają na rynek udoskonalone wersje urządzeń, wyposażonych w lepsze podzespoły, bogatszych o nowe funkcje. Dzięki temu każdy użytkownik jest w stanie znaleźć smartfon dopasowany do swoich potrzeb oraz zasobności portfela – komentuje Mariusz Joachimiak, kierownik działu handlowego w RTV EURO AGD. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.