04.10.2016/12:19

Polacy najczęściej robią e-zakupy w Tesco

Ponad połowa osób kupujących artykuły spożywcze online robi to regularnie co najmniej raz w miesiącu. Co więcej, 44% respondentów planuje utrzymać swoją aktywność w tym aspekcie na tym samym poziomie, a 17% deklaruje częstsze kupowanie produktów spożywczych za pośrednictwem Internetu - wynika z danych ircenter.com.

Najczęściej kupowaną kategorią produktów spożywczych są soki i napoje – wskazuje je 40% respondentów. Wynika to z wygody i możliwości uniknięcia noszenia ciężkich toreb z zakupami. Co ciekawe, coraz częściej klienci sklepów online decydują się na zakup produktów ze stosunkowo krótkim terminem przydatności – świeżych owoców, warzyw, czy mięsa i wędlin. Jednocześnie wśród osób kupujących wyłącznie offline, świeżość towaru nadal pozostaje jedną z głównych barier w zapełnianiu lodówki za pośrednictwem Internetu.

Internauci robiący zakupy spożywcze w Internecie to osoby o stabilnej sytuacji finansowej. Ponad połowa z nich chce być informowana za pośrednictwem mailingu o dostępnych nowościach i aktualnych promocjach. Pomimo, iż transakcje odbywają się wciąż w znaczącej przewadze na urządzeniach stacjonarnych lub laptopach, to dodatkowo jeden na czterech klientów korzysta z aplikacji mobilnych związanych z produktami spożywczymi, głównie należących do sieci supermarketów.

Wśród najczęściej wybieranych sieci spożywczych dominuje Tesco – ponad 40% respondentów wskazało etesco.pl, jako miejsce robienia zakupów. Dużo miejsca zajmują również e-sklepy nienależące do największych w Polsce sklepów wielkopowierzchniowych, a opierające swoją ofertę na produktach specjalistycznych. Często pojawiającym się w tym kontekście formatem były sklepy ze zdrową żywnością (internauci deklarujący korzystanie z ich oferty nie wymieniali konkretnych nazw domen handlowych, a jedynie wspominali ogólnie o kategorii).

W przypadku aplikacji mobilnych na systemie Android należących do sieci handlowych największą popularnością cieszy się Twoja Biedronka – w sierpniu aplikacja odnotowała niecałe 3 miliony wywołań. Z kolei najbardziej zasięgowymi aplikacjami wśród użytkowników smartphone’ów z systemem Android są aplikacje Lidla i Carrefoura.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.