02.12.2020/16:20

Polacy polubili ekologiczną żywność. Jednak często barierą zakupu jest cena [RELACJA Z DEBATY]

Trend proekologiczny coraz mocniej wpływa na rynek żywności, nie omija również kategorii kosmetyków i chemii gospodarczej. Sprzyja mu rosnąca świadomość konsumentów oraz ich zainteresowanie zdrowiem. Nie są to nowe tendencje, ale pandemia znacząco je pogłębiła. Jednak hamulcem sprzedaży produktów ekologicznych są ich wyższe ceny – wynika z debaty debaty „Eko, natura, bio boom – strategie asortymentowe skoncentrowane na konsumencie” na Retail&FMCG Congress 2020.

Debatę rozpoczęła Joanna Rogalska, Knowledge Zone Manager w firmie Nielsen, która zwróciła uwagę, że zwrot konsumentów ku naturze nie jest chwilowym trendem. – Polak, który posmakuje produktów organicznych, które zwykle są wyższej jakości niż standardowe towary, przekona się do nich i będzie chciał je nadal kupować – przekonywała.

– W tym kontekście warto zwrócić uwagę na to, że producenci też dostrzegają ten trend i modyfikują swoje wyroby w taki sposób, aby były one bardziej naturalne. Wydaje się mało prawdopodobne, żeby producenci w przyszłości wracali do tego, co było wcześniej i pogarszali skład swoich produktów. Dlatego myślę, że trend związany z naturalnością już z nami zostanie – oceniła.

– Aktualnie dynamika wzrostu kategorii produktów ekologicznych przekracza 20 proc. W naszej sieci sprzedaż tego typu produktów rośnie jeszcze szybciej. Notujemy dwa razy szybszy wzrost niż rynek – powiedział Krzysztof Dobczyński, dyrektor działu handlowego produktów świeżych w sieci Carrefour Polska.

– Jednak koszyk zakupowy polskiego klienta cały czas jest stosunkowo niski, bo wynosi ok. 7 euro rocznie na kategorię produktów ekologicznych. W porównaniu do średniej europejskiej, która wynosi ok. 44 euro, dystans jest bardzo duży. Zakładamy, że będzie się on szybko skracał – dodał.

Zwrócił uwagę, że w swojej strategii Carrefour kładzie duży nacisk na ekologię. – Chcemy być globalnym liderem transformacji żywieniowej. W naszym DNA zapisane jest upowszechnianie produktów ekologicznych. Co więcej, muszą one wyróżniać się wysoką jakością i przystępnymi cenami – akcentował Dobczyński. – Podejmujemy wiele inicjatyw, które propagują wiedzę na temat produktów ekologicznych. Staramy się edukować konsumentów w tym zakresie. Jednocześnie wspieramy rolników i lokalnych producentów, aby baza naszych dostawców żywności ekologicznej cały czas rosła – wyjaśnił.

W tej chwili Carrefour ma w portfolio ok. 2400 produktów ekologicznych. – Ich liczba rośnie w tempie zbliżonym do 10 proc. rocznie – podkreślił dyrektor działu handlowego produktów świeżych w sieci Carrefour Polska.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.