04.05.2017/18:05

Polacy starannie planują większe zakupy. I chętnie czytają gazetki

Tylko 14% Polaków robi większe zakupy artykułów codziennego użytku bez specjalnego przygotowania, a 65% sporządza szczegółową listę zakupów. Aż 84% konsumentów przegląda gazetki promocyjne – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MANDS.

Firma MANDS zbadała sposób przygotowywania się Polaków do większych zakupów artykułów codziennego użytku. Jak wynika z badania, Polacy bardzo starannie planują większe zakupy do domu. Respondenci najczęściej deklarują, że przy przygotowywaniu do większych zakupów do domu przygotowują listę zakupów na kartce (65%). Połowa uczestników badania podczas przygotowań przegląda papierowe gazetki sieci handlowych. 30% przegląda gazetki w internecie, w serwisach zbierających gazetki różnych sieci, a 26% przegląda serwisy konkretnych sklepów. Konsumenci mobilni chętnie korzystają z aplikacji zbierających oferty różnych sieci (15%) lub z aplikacji ułatwiających zrobienie listy zakupów (7%). Tylko 14% badanych osób nie przygotowuje się specjalnie do robienia zakupów tego typu.

Z badania wynika ponadto, że kobiety częściej niż mężczyźni przygotowują listę zakupów na kartce (72% vs 59%), przeglądają papierowe gazetki (52% vs 49%) oraz przeglądają strony internetowe i aplikacje z ofertami różnych sklepów (odpowiednio 33% vs 28% oraz 16% vs 13%). Z kolei większy odsetek mężczyzn w porównaniu do kobiet przegląda strony www sklepów (28% vs 23%) oraz przygotowuje listy zakupów w aplikacji (9% vs 6%). Dodatkowo mężczyźni częściej niż kobiety nie przygotowują się specjalnie do robienia większych zakupów do domu (16% vs 12%).

Miejsce zamieszkania wydaje się nie mieć większego wpływu na sposób przygotowania do zakupów. Niezależnie od wielkości miejscowości, w której mieszkają respondenci największy odsetek deklaruje, że planując zakupy tego rodzaju przygotowuje listę zakupów na kartce (od 61% do 67%). Papierowe gazetki sieci handlowych na okazję przygotowań do większych zakupów domu przeglądają najczęściej mieszkańcy miast do 100 tys. mieszkańców oraz od 100 do 499 tys. mieszkańców (kolejno 55% oraz 54%).

Co ciekawe respondenci, którzy dokonali w ciągu ostatniego miesiąca zakupów online, w porównaniu z tymi, którzy nie robią takich zakupów, przy planowaniu zakupów stacjonarnych częściej przeglądają strony internetowe z różnymi gazetkami oraz strony internetowe WWW sklepów (kolejno 42% vs 29% oraz 39% vs 17%). Dodatkowo korzystają oni częściej z aplikacji mobilnych (26% vs 8% dla programów typu blix oraz 12% vs 4% dla oprogramowania typu listonic).

Lubimy korzystać z gazetek promocyjnych

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.