27.10.2020/20:06

Polacy wydają 465 zł miesięcznie na materiały budowlane i dekoracyjne

Dekoracje,   oświetlenie   i   farby   to   najczęściej   kupowane   przez   Polaków   kategorie produktów remontowo-wykończeniowych w Internecie – wynika z badania „Zwyczajeremontowe Polaków.   Czy   produkty   do   remontu   i   wykończenia   wnętrz   kupujemy online?” zleconego przez sieć supermarketów Bricomarché. 

Na te artykuły nabywane za   pośrednictwem   Internetu   Polacy   wydają   średnio   465,35   zł   miesięcznie,   a   nieco ponad 20 proc. ankietowanych więcej niż 500 zł miesięcznie. Badanie potwierdza, że e-commerce   już   teraz   jest   ważnym   kanałem   sprzedaży   produktów   do   remontu, wykończenia  lub   wyposażenia   domu,   a   zdaniem   sieci   Bricomarché   jego   znaczenie będzie   regularnie   wzrastać.   Niewątpliwy   wpływ   na   bardziej   dynamiczny   rozwój zakupów w Internecie ma pandemia COVID-19.  

Zakup   materiałów   do   remontu   domu   jest   często   poprzedzony   przeglądaniem   ofert proponowanych   przez   różne   marki.   Dla   70   proc.   ankietowanych   pierwszym   kanałem   do poszukiwania   tego   typu   produktów   jest   Internet.   Blisko   co   trzeci   klient   najpierw   poszukuje interesujących   produktów   online,   a   następnie   ponownie   ogląda   je   i   kupuje stacjonarnie. Wszystkie trzy etapy za pośrednictwem Internetu realizuje blisko 17 proc. badanych.

Co   ciekawe   najmłodsi   ankietowani   (między   25.   a   34.   rokiem   życia),   częściej   niż   pozostałe grupy wiekowe, poszukują produktów przez Internet, ale później oglądają je i kupują przede wszystkim stacjonarnie. Ponadto zakupów online dokonują zwłaszcza badani w wieku 35-59 lat   –   to   głównie   osoby   aktywne   zawodowo,   które   dzięki   zakupom   przez   Internet   mogązaoszczędzić czas.

–  Z zaciekawieniem śledzimy wyniki kolejnych raportów i analiz dotyczących aktualnych zwyczajów konsumenckich Polaków. Szczególnie interesuje nas obszar e-commerce. To gałąź, która szybko się rozwija, dzięki czemu możemy oferować klientom coraz lepsze  ibardziej   funkcjonalne   rozwiązania.   Trwająca   pandemia   COVID-19   jest   istotnym katalizatorem rozwoju sprzedaży internetowej, jednak co ważne ten trend był wyraźnie widoczny   już   wcześniej  – komentuje   dr   Katarzyna   Jańczak-Stefanide,   Dyrektor Generalna sieci Bricomarché wPolsce i dodaje – Jak pokazują wyniki naszego badania, Polacy chętnie ułatwiają sobie przeprowadzanie remontów i korzystają z innowacyjności, jakie proponuje im branża DIY.

Na materiały budowlane i dekoracyjne Polacy wydają średnio miesięcznie 465,35 zł. Nieco ponad   20   proc.   badanych   przeznacza   na   tego   typu   produkty   powyżej   500   zł   miesięcznie. Blisko połowa wszystkich wydatków remontowo-wykończeniowych odbywa się w sieci.

Jest wiele powodów, dla których klienci decydują się na zakupy online, zarówno ogólnie, jak i produktów   remontowo-wykończeniowych.   Wśród   nich   przeważa   wygoda,   oszczędność czasu, a  także  możliwość  robienia  zakupów  o  dowolnej  porze  – każdy  z  tych  argumentów wskazało ponad 60 proc. ankietowanych. Natomiast przy wyborze konkretnego sklepu online z produktami remontowo-wykończeniowymi konsumenci najczęściej kierują się kolejno: ceną towarów,   szerokością   asortymentu,   kosztami   dostawy,   możliwością   dostawy   do   domu   oraz jakością oferowanych produktów.

–  Widzimy potencjał dynamicznego wzrostu sprzedaży online produktów z branży DIY. Udogodnienia   z  zakresu   e-commerce   rozwijamy  w   naszej   sieci   od   lutego   2019   roku. Wprowadzone   wówczas   na   stronie   internetowej   zmiany   umożliwiają   klientom   zdalne zapoznanie   się   z   ofertą   produktową   oraz   podgląd   ceny   idostępności   towarów w poszczególnych supermarketach  –  mówi   dr   Katarzyna   Jańczak-Stefanide,   DyrektorGeneralna   sieci   Bricomarché   w   Polsce. 

I dodaje: –  Wiemy jak ważna dla klientów jest forma dostawy   zamówionych   produktów,   dlatego   udostępniliśmy   aż   trzy   opcje:   w sklepie stacjonarnym, za pośrednictwem kuriera lub lokalnej dostawy, a w wybranych lokalizacjach także w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, które działają wsystemie 24/7. Jest to całkowicie   unikatowe   rozwiązanie,   które   umożliwia także   odbiór   produktów wielkogabarytowych, takich jak drzwi czy płyty OSB. Od połowy 2020 roku zakupy przez Internet są możliwe we wszystkich sklepach sieci Bricomarché – podsumowuje dr   Katarzyna   Jańczak-Stefanide.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także