23.01.2017/10:34

Polacy wydają na chipsy 657 mln zł rocznie

Chipsy, paluszki, prażynki, krakersy i orzeszki to produkty, których w karnawale nie może zabraknąć na sklepowej półce. Na szczęście producenci starają się zaskoczyć konsumentów nowatorskimi konceptami i ciekawymi smakami o dużym potencjale sprzedażowym.

Polacy uwielbiają słone przekąski. Aż dwie trzecie sięga po chipsy, chrupki i podobne im produkty przynajmniej raz w tygodniu, a 18 proc. nawet raz dziennie – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Innofact AG na zlecenie GNT Group. Efekt? Wartość samego rynku chipsów ziemniaczanych w naszym kraju w 2016 roku wyniosła ponad 657 mln zł. Szacuje się, że rynek przekąsek w całej Europie jest dzisiaj wart 14 mld euro i ciągle rośnie.

Karnawałowe szaleństwo

– Dla słonych przekąsek istotne są dwa okresy. Jednym z nich jest karnawał wraz z poprzedzającym go sylwestrem. Drugi to sezon grillowo-wakacyjny – mówi Agnieszka Skorupa, specjalista ds. marki w firmie The Lorenz Bahlsen Snack-World. – Karnawał jest przede wszystkim okazją do spędzania czasu razem i bawienia się w gronie znajomych. Format opakowań odpowiadający w szczególności takim wydarzeniom to duże paczki – wyjaśnia Agnieszka Skorupa. Jej słowa potwierdza Bartłomiej Kubacki, senior sales activation manager w PepsiCo. – W okresie karnawałowym zauważamy zwiększony popyt na chipsy, które doskonale komponują się z orzeźwiającymi napojami gazowanymi. Konsumentom polecamy w tym czasie zakup produktów w opakowaniach powyżej 100 g, które świetnie sprawdzą się podczas karnawałowych imprez i spotkań ze znajomymi.

Liczy się smak

Eksperci pytani o to, jakie trendy dominują na rynku słonych przekąsek, wskazują, że kategoria jest  dynamiczna – każdego roku producenci zaskakują innowacjami produktowymi. Wynika to przede wszystkim ze specyfiki konsumentów, którzy aktywnie poszukują nowości, takich jak niedostępne do tej pory smaki czy edycje limitowane. Co więcej, premiery przyciągają do półki osoby, które konsumują okazjonalnie produkty z tej kategorii – nowości są doskonałym pretekstem, żeby o niej przypomnieć. – Rola nowości jest niezwykle istotna, niemniej jednak klasyczne warianty smakowe jak papryka, ser-cebulka czy sól nadal wiodą prym na rynku chipsów, a ich wartość sprzedaży rośnie w stosunku do ubiegłych lat – stwierdza Agnieszka Skorupa. Według Bartłomieja Kubackiego ulubione smaki to papryka i zielona cebulka, chociaż Polacy lubią też te bardziej wyraziste, zwłaszcza o nutach mięsnych oraz serowych. – Ostrzejsze smaki chętniej wybierają mężczyźni, z kolei z nowościami najchętniej eksperymentuje młodzież.

Czym zatem można przyciągnąć uwagę klientów? Amatorom słonego pieczywa, poza paluszkami, precelkami czy krakersami, marka Lajkonik oferuje Chrupiące Kulki – z Solą, o smaku Pizzy, Papryki i Cebulki. – Osobom preferującym smaki z nutą ziołową Lajkonik poleca unikatowy koncept – Rewersy, które z jednej strony są delikatne i jasne jak krakers, a z drugiej bardziej chrupiące i ciemne jak paluszek czy precelek. Nadają się do samodzielnej konsumpcji, są też smaczne w połączeniu z winem czy dipami – wyjaśnia Małgorzata Stojanowska-Szulejko, kierownik ds. marki Lajkonik w firmie The Lorenz Bahlsen Snack-World. Nowość od Lay’s to Lay’s Scoops z dołączonymi saszetkami zawierającymi mieszanki przyprawowe, które podkręcą smak dipu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.