10.03.2017/09:46

Polakom wrócił apetyt na ciastka

Poprawia się sytuacja na rynku ciastek. W ocenie analityków PwC, warta 2,6 mld zł kategoria chudsze lata ma już za sobą – podaje Puls Biznesu.

Grzegorz Łaptaś, dyrektor w zespole handlu i produktów konsumenckich w PwC, przypomina na łamach Pulsu Biznesu, że średnio w ciągu ostatnich trzech lat rynek ciastek spadał o 0,1 proc. rocznie pod względem wolumenu i 0,4 proc. pod względem wartości. Jednak od zeszłego roku widać wyraźną poprawę. Eksperci spodziewają średniorocznego wzrostu do 2020 r. o 1,7 proc. ilościowo i 1,3 proc. wartościowo.

W Pulsie Biznesu czytamy, że szybszy wzrost od rynkowej średniej czeka marki własne. Mają zyskiwać średnio 4,5 proc. rocznie ilościowo i o 6,3 proc., wartościowo. Marki własne zyskują udział dzięki dynamice kanałów sprzedaży, bo kanał nowoczesny rośnie, a sklepy niezależne wymierają. Wzrost ilości napędzany jest także przez zwiększającą się liczbą produktów marek własnych w dyskontach.

Więcej w Pulsie Biznesu

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.