Polomarket wypracował w 2019 r. niemal 2 mld zł przychodów i 5 mln zł zysku
W 2019 roku spółka Polomarket wypracowała przychody w wysokości ok. 1,98 mld zł. To wzrost o 4,3 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 5,05 mln zł – to spadek o -6,3 proc. rok do roku.
W omawianym okresie spółka Polomarket osiągnęła rentowność sprzedaży na poziomie 0,4 proc., czyli wartość nieznacznie wyższą do roku poprzedniego, a nastąpiło to przy wyższych o 4,3 proc. przychodach ze sprzedaży. Rentowność EBITDA spółki rok do roku osiągnęła tą samą wysokość 0,9 proc., a rentowność na poziomie EBIT była minimalnie wyższa niż rok wcześniej.
W 2019 r. spółka wypracowała porównywalny z rokiem poprzednim poziom 0,3 proc. rentowności netto, co przy wyższym poziomie kwoty podatku CIT za rok bieżący spowodowało w ujęciu wartościowym nieznacznie niższy zysk netto. Zysk netto wyniósł 5.051 tys. zł. i był na nieznacznie niższym poziomie niż osiągnięty w roku poprzednim.
„Niezmienny (28 dni) pozostaje poziom spływu należności od głównych odbiorców – powiązanych spółek operacyjnych prowadzących sklepy pod logo Polomarket. Natomiast poprawiła się ściągalność należności Spółki od dostawców w ramach rozliczeń kontraktów handlowych. Tym samym cykl rotacji należności uległ skróceniu do 35 dni co jest zjawiskiem pozytywnym. Podobnie jak obniżony o 3 dni poziom rotacji zapasów w wyniku konsekwentnego od kilku lat optymalizowania ilości i jakości asortymentu. Tym samym cykl operacyjny skrócił się o 5 dni. Równolegle o 5 dni uległ skróceniu cykl regulowania zobowiązań handlowych – spółka od lat terminowo realizuje swoje zobowiązania handlowe wobec dostawców.” – czytamy w sprawozdaniu zarządu spółki.
Jak podaje zarząd, w 2019 r. głównym źródłem przychodów spółki była sprzedaż towarów handlowych, która stanowiła 95 proc. przychodów ze sprzedaży ogółem. Kolejnym źródłem przychodów były przychody ze sprzedaży produktów, dotyczące w głównej mierze usług promocyjnych świadczonych na rzecz dostawców w ramach funkcjonujących kontraktów handlowych. Spółka podejmowała działania zmierzające do uzyskania wyższych rabatów i upustów kontraktowych od dostawców. Efektem tego była mniejsza realizacja przychodów ze sprzedaży produktów.
Natomiast wzrost o 4,3 proc. przychodów ze sprzedaży towarów handlowych związany był z większą liczbą sklepów obsługiwanych przez spółki operacyjne prowadzące sklepy pod logo Polomarket – głównych odbiorców spółki (do nich realizowano 99 proc. sprzedaży) oraz wyższą sprzedażą przez nie do klientów detalicznych pomimo dalszych zaostrzeń ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę.
Polomarket sp. z o.o. prowadzi sprzedaż głównie do 12 podmiotów powiązanych, z którymi ma podpisaną umowę o współpracy w ramach sieci POLOmarket, w tym do podmiotów będących bezpośrednimi udziałowcami spółki.
4 komentarze
-
15.06.2020
Dokładnie, jeśli mowa o spółce Polomarket to mowa tylko o centrali i centrach logistycznych (Giebnia i Kłobuck).
-
13.06.2020
Polo ma za sobą rekordowy rok. To wyniki tylko spółki logistycznej. Kto to pisał?
-
13.06.2020
Jeżeli dobrze to czytam, wyniki bez sklepów
-
12.06.2020
Słabiutka rentowość oj nie chce Polo płacić podatków
22