20.09.2016/08:18

Połowa sali sprzedaży w hipermarketach to produkty świeże

Do Polski wchodzi nowy model organizacji super- i hipermarketów spożywczych. Zgodnie z jego założeniami dużą powierzchnię przeznacza się nie tylko na ekspozycję produktów świeżych, ale także na specjalne strefy, w których konsumenci mogą jeść przyrządzane na miejscu produkty.

W tzw. klasycznym modelu sklepu wielkopowierzchniowego strefa produktów świeżych, takich jak pieczywo, mięso, wędliny, sery, warzywa i ryby, znajdowała się najczęściej w tylnej części sali sprzedaży i zajmowała od 25 do 30 proc. powierzchni przeznaczonej na sprzedaż. Dziś wygląda to inaczej. Już w drugiej generacji tego rodzaju sklepów, a takie sklepy ma kilka sieci handlowych w Polsce, strefę produktów świeżych przeniesiono na prawą stronę od wejścia. Zwiększono również jej powierzchnię do około 40-50 proc. sali sprzedaży. Wdrażana obecnie na świecie, a jeszcze mało u nas znana, trzecia generacja wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych idzie jeszcze o krok dalej. – Oprócz specjalnie wyeksponowanych stoisk ze świeżymi i częściowo przygotowanymi do gotowania produktami, zajmujących 50-60 proc. powierzchni sprzedaży, znalazło się miejsce na strefę, w której świeże produkty są nie tylko przygotowywane, ale mogą być również przez klientów w komfortowy sposób konsumowane – mówi Winicjusz Wojciechowski, dyrektor sprzedaży firmy Uniscale. I dodaje: – Świeżość jest w natarciu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta tendencja utrzyma się długo.

Żeby dobrze wyeksponować produkty świeże, trzeba mieć dobrze zaprojektowaną ladę chłodniczą, która nie tylko odpowiednio podkreśli walory produktu, a przez to zachęci do zakupu, ale także podtrzyma jego świeżość bez strat na jakości czy wadze. W najnowszych urządzeniach tego typu stosuje się m.in.: energooszczędne i kolorystycznie dobrane do rodzaju produktu oświetlenie LED, ultradźwiękowe nawilżanie, dzięki któremu produkty tracą o 75 proc. mniej masy, czy specjalne filtry UV i R.O., dzięki którym świeżość produktów podtrzymywana jest w sposób ciągły i bez konieczności przenoszenia ich na noc do chłodni magazynowych. (AU)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.