05.09.2016/11:01

Polscy konsumenci w czasach e-rewolucji

- Postępująca cyfryzacja ma ogromny wpływ na życie Polaków. Kształtuje ich zachowania i preferencje oraz wpływa na powstawanie nowych rynków i zmiany w łańcuchach wartości tradycyjnych sektorów gospodarki - mówi Wojtek Bogdan, lider praktyki dóbr konsumpcyjnych i handlu w McKinsey.

W Polsce dostęp do internetu ma 20 mln osób w wieku 15-64 lat. Zwyczaje i poglądy „cyfrowych Polaków” i ich poglądy na kwestie związane z Internetem firma McKinsey zbadała w ramach pogłębionego badania ankietowego przeprowadzonego wśród 1500 osób. Ich wyniki wraz z opisem wniosków dla firm obecnych online lub planujących ekspansję w e-commerce przedstawia w opublikowanym 5 września raporcie pt. „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji”.

Z badań wynika, że cyfrowi Polacy są podłączeni do sieci przez średnio 6 godzin dziennie. Prawie 90 proc. z nich ma w domu laptop i sieć wi-fi. Dla niemal połowy Internet jest codziennym źródłem informacji. Pod względem popularności portale internetowe dogoniły programy informacyjne największych stacji telewizyjnych i radiowych. Cyfrowy Polak na komunikację przy użyciu Internetu poświęca 3 razy więcej czasu niż na rozmowy telefoniczne i wysyłanie SMS-ów.

- Postępująca cyfryzacja ma ogromny wpływ na życie Polaków. Kształtuje ich zachowania i preferencje oraz wpływa na powstawanie nowych rynków i zmiany w łańcuchach wartości tradycyjnych sektorów gospodarki - mówi Wojtek Bogdan, lider praktyki dóbr konsumpcyjnych i handlu w McKinsey i współautor raportu.

- Udział zakupów online w handlu, odsetek użytkowników smartfonów czy abonentów serwisów telewizji na życzenie jest w Polsce niewiele niższy lub wręcz wyższy niż w niektórych krajach Europy Zachodniej. Nasz raport wskazuje, że Polska ma solidne podstawy, aby być liderem cyfryzacji w Europie Środkowej. Dlatego tak istotne jest, by firmy uwzględniły cyfrowe trendy przy tworzeniu swoich strategii – wyjaśnia ekspert.

Cyfrowi Polacy są skrajnie różni pod względem sposobu spędzania czasu w Internecie, rodzaju i liczby posiadanych urządzeń oraz podejścia do Internetu i technologii. Dla około dwóch trzecich z nich Internet jest bardzo istotny, a co trzeci przyznaje, że sieć stała się główną częścią jego życia. W tej grupie są osoby, które regularnie robią zakupy w sieci i codziennie przeglądają portale społecznościowe. To przeważnie osoby młodsze, zamożniejsze lub lepiej wykształcone. Co czwarty Polak używa Internetu raczej z konieczności niż z wyboru – woli rozmowy telefoniczne od komunikacji online i tradycyjne zakupy od e-sklepów. Czynnikiem, który łączy wszystkich cyfrowych Polaków jest przywiązanie do wygody, jaką oferuje Internet. Chodzi głównie o natychmiastowy dostęp do towarów, usług i informacji.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.