13.11.2018/10:51

Polska ciąży Grupie Kofola. Upały nie pomogły firmie na polskim rynku

Sprzedaż Grupy Kofola, z wyłączeniem polskiego segmentu, wzrosła od początku roku o 7 proc., przy polskim segmencie grupa zwiększyła się o 2,3 proc. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 18,2 proc. od początku roku, a wskaźnik EBIT wzrósł nawet o 39 proc. W sierpniu sprzedaż po raz pierwszy w historii przekroczyła miesięczny próg miliarda koron. Firma zmaga się jednak z konkurencją i trudnym rynkiem w Polsce.

- W tym roku minęło dokładnie 25 lat od pierwszego napoju, który wyprodukowaliśmy w Krnovie, a kiedy spoglądamy wstecz, niemal niewiarygodne jest to, co firma osiągnęła w ciągu ćwierćwiecza. Realizujemy nasze plany i cele. Uważam sezon za wyjątkowo udany. Oczywiście sprzyjała nam również pogoda, ale jesteśmy najbardziej zadowoleni ze wzrostu udziału w rynku segmentu HoReCa. Z korporacyjnego punktu widzenia znaczący wzrost płynności naszych akcji po opuszczeniu nas przez partnera kapitałowego jest wprost kamieniem milowym. Wierzę, że nasz wysiłek wkrótce znajdzie odzwierciedlenie w atrakcyjności Kofoli dla inwestorów - mówi Jannis Samaras, CEO grupy Kofola.

Na rynku czeskim grupa zwiększyła sprzedaż o 10,1 proc. rok do roku, a Czesi tradycyjnie najczęściej kupowali marki Kofola, Rauch i Vinea. Rynek słowacki przyczynił się do wzrostu sprzedaży o 3 proc., a marka Rajec znacząco wpłynęła na sprzedaż. Sprzedaż UGO - najszybciej rosnącej marki w portfolio Kofola, wzrosła o 79 proc. dzięki 79 Fresh Barów i Salaterii.

W regionie adriatyckim grupa nadal odnosi duże sukcesy, co znalazło odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży o 5,2 proc. rok do roku.

Firma nie podała dokładnych wyników sprzedaży na polskim rynku. Widoczny jest jednak negatywny wpływ polskiej dywizji na ogólne wyniki grupy, która bez Polski urosła o 7 proc., a przy uwzględnieniu wyników z Polski wzrost spadł do 2,3 proc.

Grupa Kofola jest jednym z najważniejszych producentów napojów bezalkoholowych z siedmioma zakładami produkcyjnymi na pięciu rynkach europejskich, łącznie grupa Kofola zatrudnia ponad 2 100 osób (nie wliczając rosyjskiego zakładu).

Do portfolio produktów spółki Kofola w Czecho-Słowacji należy tradycyjny napój Kofola z oryginalną recepturą o smaku coli, woda źródlana Rajec, seria syropów Jupí, napój winogronowy Vinea, napoje dla dzieci Jupík, czy napoje energetyczne Semtex. Na licencji produkuje i dystrybuuje napoje RC Cola, Orangina. Spółka Kofola jest wyłącznym dystrybutorem marki Evian i Badoit na Republikę Czeską i Słowację oraz tradycyjnych wód mineralnych z leczniczego źródła Vincentka dla czeskiej gastronomii i do sprzedaży detalicznej. Od początku 2015 roku Kofola ma wyłączność na dystrybucję na terenie Republiki Czeskiej i Słowacji produktów firmy Rauch. Do grupy Kofola należy również sieć UGO, która w Czecho-Słowacji posiada 79 Fresh barów UGO i 20 barów sałatkowych UGO. W 2017 Grupa kupiła spółkę Premium Rosa – producenta owocowych i ziołowych produktów naturalnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.