02.10.2020/12:59

Polska Grupa Supermarketów wprowadza własną markę wina

Na rynek trafiła selekcja win Dispensa del Maniero – to nowa marka wina, oferowana przez sieć sklepów Top Market. Wino pochodzące z Hiszpanii ma uzupełnić portfolio alkoholi w ramach marki własnej Spiżarnia Dworska.

Wino zostało przygotowane na specjalne zamówienie sieci PGS, właściciela markim.in. Top Market i Delica. Dispensa del Maniero pochodzi z hiszpańskich winnic Bodegas Covinas, usytuowanych w regionie Walencji.

Właściciel marki Top Market wprowadza dwa rodzaje wina: białe i czerwone. To początek całej linii produktowej, planowanej przez PGS. Sieć prowadzi również rozmowy z producentami z Włoch, Francji oraz Portugalii.

Polska Grupa Supermarketów korzysta ze zmieniających się upodobań konsumentów w Polsce i dynamicznego rozwoju rynku win. Spółka wyjaśnia, że od kilku lat sprzedaż tego trunku dynamicznie rośnie – w tym roku 15-20 proc. w porównaniu z 2019. Największą popularnością cieszą się czerwone wina wytrawne, które stanowią 52 proc. wszystkich sprzedanych win w 2019 roku. W opinii ekspertów od wielu lat wina hiszpańskie, włoskie i francuskie cieszą się w Polsce największą popularnością. W ubiegłym roku sprzedaż win włoskich i francuskich wzrosła o ok. 5 proc. Niewielki spadek sprzedaży (0,5 proc.) odnotowały natomiast wina hiszpańskie.

– Preferencje konsumentów podążają za rosnącą wiedzą. Coraz więcej Polaków podróżuje do wybranych zakątków Włoch, Hiszpanii, Francji, ale też Bułgarii, Rumunii, Węgier. Dodatkowym elementem, który uzasadnia wzrost konsumpcji win jest powszechna dostępność i niewygórowana cena – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także