02.02.2017/15:18

Polska Grupa Supermarketów zwiększa ofertę piwa

Jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia, nawet trzy czwarte Polaków regularnie wybiera piwo, sięgając po alkohol dla siebie. W roku 2017 prawdziwym hitem mogą być piwa bezalkoholowe oraz niskoalkoholowe, w tym smakowe. Sytuację na rynku piwnym od dłuższego czasu obserwuje Polska Grupa Supermarketów, która w odpowiedzi na oczekiwania klientów zamierza rozszerzyć swoje portfolio marek piwnych

Nawet co druga złotówka wydawana przez Polaków na alkohol przypada na piwo, wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Piwo jest również najważniejszą kategorią napojów, z wartością przekraczającą 15 mld złotych!

- Od zeszłego roku obserwujemy wzrost sprzedaży alkoholi niskoprocentowych w sklepach Polskiej Grupy Supermarketów. Zarówno piwa jak i cydry stają się coraz powszechniejszym wyborem naszych klientów, w szczególności w okresie wiosennym i letnim – twierdzi Przemysław Gaszewski, Dyrektor Handlowy w Polskiej Grupie Supermarketów.

Choć według dostępnych danych produkcja piwa w zeszłym roku wzrosła zaledwie o 0,5%, Polska Grupa Supermarketów odnotowała ponad 15% wzrost sprzedaży piw w stosunku do roku 2015!  Jak zauważają przedstawiciele Grupy, tego typu wzrosty zmusiły firmę do szczegółowego przeanalizowania zachowań konsumenckich.

Analiza danych sprzedażowych potwierdza ogólnopolskie trendy, z których wynika, że najszybciej rosnącą kategorią są piwa smakowe i bezalkoholowe. Polacy coraz częściej sięgają po piwne specjalności, nie będące typowymi lagerami, które w latach 90. zalały polski rynek, jednocześnie usuwając z rynku inne style.

- Konsumenci stale poszukują nowych marek, które sprostałyby ich coraz wyższym oczekiwaniom. W związku z tym planujemy poszerzyć naszą ofertę skierowaną do piwoszy. Od pewnego czasu importujemy zagraniczne marki piwna z wyższego segmentu cenowego. Wprowadziliśmy też polskie marki niszowe – regionalne i rzemieślnicze – informuje P. Gaszewski.

Jednocześnie PGS ograniczyła współpracę z jednym z wiodących, międzynarodowych producentów piwa, którego niespójna polityka cenowa, wyraźnie faworyzowała sieci dyskontowe kosztem polskich detalistów i hurtowników.

Chociaż „jasne pełne” wciąż jest najchętniej wybieranym rodzajem, najdynamiczniej rozwijającymi się kategoriami są piwa smakowe oraz te o obniżonej zawartości alkoholu. Pomimo obserwowanych w ostatnich latach spadków kategorii piw mocnych, Grupa - uwzględniając coraz częstsze kierowanie się patriotyzmem konsumenckim - dostrzega szansę wzrostową dla porterów bałtyckich, będących piwnym specjałem Polski. W Polsce coraz ważniejszą rolę odgrywają również mniejsze browary, oferujące wysoką jakość produktu oraz zagraniczne (w szczególności belgijskie, niemieckie i czeskie) marki oferujące bardziej wyrazisty smak.

Z analiz Polskiej Grupy Supermarketów wynika również, że coraz większy odsetek klientów – w szczególności w dużych miastach – gotowy jest zapłacić powyżej 5 złotych za półlitrową butelkę „złotego trunku”.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • RPiwosz 28.02.2017

    Lagery w latach 90 zalały nie tylko Polskę, ale i, jak widać, język polski. Jaki "złoty trunek"? Jeślii ktoś pisze, że browary produkują "złoty trunek", to tak jakby napisał że dziennikarze prasowi piszą tylko depesze. Stout, porter, dark IPA czy brown ale to też piwo, tylko czy mają złocistą barwę?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.