02.03.2017/10:39

Polska wiceliderem w Europie pod względem tempa wzrostu sprzedaży na rynku FMCG

Według danych firmy Nielsen sprzedaż w polskich sklepach spożywczych rosła w ubiegłym roku o 4,7 proc. Szybsze roczne tempo wzrostu odnotowano tylko w Turcji. W całej Europie sprzedaż w ostatnim kwartale 2016 r znacznie przyspieszyła.

Nielsen zbadał detaliczne sklepy spożywcze z 21 krajów Europy. Europejska średnia roczna wzrostu sprzedaży artykułów FMCG w sklepach spożywczych wyniosła 1,8%, przy czym na tę wartość złożył się 0,9% wzrost cen oraz 0,8% wzrost wolumenu sprzedaży.

W ciągu 2016 r. konsumenci kupili o 11% więcej towarów niż dekadę wcześniej, a średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła w takim samym ujęciu o 41%.

– Wartość średniego koszyka zakupowego rosła po części ze względu na inflację, ale miało to związek także z tym, że konsumenci kupują więcej, a ponadto chętniej kupują żywność premium oraz produkty świeże – wyjaśnia Olivier Deschamps, dyrektor ds. detalu w firmie Nielsen.

Największe roczne tempo wzrostu sprzedaży FMCG odnotowano w Turcji, gdzie sprzedaż wzrosła o 8,8%. Na drugim miejscu jest Polska ze wzrostem 4,7%, a na trzecim Węgry ze wzrostem 4,5%.

Spośród pięciu największych rynków europejskich – do tej grupy zaliczają się Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Hiszpania – to ta ostatnia odnotowała największy wzrost, o 3,6%.

Źródło: European Supermarket Magazine

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.