Polski e-handel odpowiada za 2,31 proc. produktu krajowego brutto [RAPORT]
Jak wynika z najnowszego raportu European Ecommerce Report, opublikowanego przez organizację Ecommerce Europe, w 2019 r. współczynnik e-GDP wyniesie w przypadku Polski 2.31 proc. Średnia dla regionu Europy Centralnej to 2,09 proc.
Współczynnik e-GDP pokazuje relację wartości PKB danego kraju do wartości łącznej sprzedaży w e-commerce. W przypadku Polski wskaźnik ten wynosi 2, 31 proc. (szacunki na 2019 r.) Średnia dla regionu Europy Centralnej to 2,09 proc. Niższe wskaźniki notują Austria (1,97 proc.), Węgry (1,22 proc.) i Szwajcaria (1,87 proc.). Wyższy mają Czechy (2,95 proc.).
Dla porównania, średni wskaźnik e-DGP dla Europy Północnej wynosi 3,58 proc., dla Europy Zachodniej 4,11 proc., a dla Europy Wschodniej zaledwie 1,47 proc.
Na 2019 r. dla Polski prognozowany jest wzrost obrotów w sieci o 25 proc.
Przy penetracji Internetu w wysokości 77 proc., 61 proc. polskich internautów robi w sieci zakupy.
W przypadku płatności za zakupy online preferujemy płatności online (np. PayPal) - tak płaci 71 proc. kupujących. Na drugim miejscu jest płatność przy dostawie (47 proc.), płatność kartą kredytową (42 proc.), płatność przelewem z góry (38 proc.), metoda direct debit (27 proc.), płatność kartą przedpłaconą lub voucherem (20 proc.) oraz faktura (18 proc.)
Najpopularniejsze metody dostaw to kurier, automat paczkowy, przesyłka listowa/ paczkowa oraz usługa click&collect.
Detaliści o największej sprzedaży to Allegro, Empik, Euro.com i Mediaexpert. Na dalszych miejscach są Zalando, Eobuwie, Castorama, Leroymerlin oraz Iperfumy.
2 komentarze
-
16.06.2019
Mediaexpery serio polski jest?
-
13.06.2019
Redaktor nie rozumie co pisze, e-coerce nie odpowiada za 2,3% PKb, tylko sprzedaż do pkb wynosi 2,3%. Wypadałoby poprawić tytul
15