14.11.2017/11:52

Polski e-handel powinien postawić na eksport

Sprzedaż zagraniczna polskich produktów przez handel internetowy ma olbrzymi potencjał. Dzięki niej firmy mogą nie tylko zwiększyć przychody, ale także zyskiwać znacznie więcej, niż w handlu na terenie kraju.

Wartość handlu transgranicznego jako istotnej części e-commerce sukcesywnie rośnie. Z raportu przygotowanego przez Arvato jasno wynika, iż czynniki, które kształtują zachowania konsumentów w kwestii zakupów online w zagranicznych sklepach to przede wszystkim lepsza cena, atrakcyjne warunki polityki zwrotów oraz darmowa dostawa produktów. Specyfikacja każdego z państw w zakresie cross-border e-commerce jest bardzo istotna i niezwykle pomocna w przypadku przedsięwzięcia działań, dzięki którym wejdziemy na zagraniczne rynki. 

Dla polskich sklepów internetowych wciąż największy potencjał drzemie w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Są to największe i najbardziej dojrzałe rynki e-commerce, a przede wszystkim mieszkają tam nasi rodacy, którzy napędzają sprzedaż w polskich e-sklepach.

- Wszystkie informacje zawarte w raporcie pozwalają nam sądzić, iż handel transgraniczny będzie miał olbrzymi wpływ na e-commerce w Polsce. Obserwujemy dynamiczne zmiany na międzynarodowym rynku i przewidujemy znaczny wzrost zainteresowania polskim e-commerce szczególnie ze względu na to, że  wyróżnia nas jeden z najniższych wskaźników zwrotów w skali globalnej oraz mocno rozwinięte płatności mobilne - komentuje Lidia Ratajczak-Kluck, dyrektor Arvato SCM Solutions w Polsce i członek zarządu w Arvato Polska. 

- Potencjał cross-border e-commerce dla polskich przedsiębiorców jest dość duży. Dzięki temu e-sprzedawcy mogą dotrzeć na nowe rynki i odpowiedzieć na potrzeby międzynarodowych konsumentów, którzy szukają dla siebie najlepszych warunków transakcyjnych. I choć największym wyzwaniem dla polskich przedsiębiorców mogą być kwestie administracyjne oraz regulacje prawne, zdecydowanie warto zainwestować w handlową ekspansję zarówno na Zachód, jak i wschodnie rynki  – dodaje Lidia Ratajczak-Kluck z Arvato Polska.

Według raportu Arvato największym ryzykiem dla e-konsumentów jest kradzież tożsamości, dlatego aż 50 proc. z nich zabezpiecza płatności odciskiem palca, kodem CVC i zakłada ochronę 3D, np. generowanie haseł za pośrednictwem wiadomości SMS. Polacy oczekują od cross-border e-commerce całodobowej dostępności do obsługi klienta, dostawy door-to-door i transparentności procesu sprzedaży. Najpopularniejsze obszary zakupowe to Dom i Ogród, Multimedia, Odzież i Tekstylia. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.