09.10.2019/11:22

Polski e-handel żywnością osiągnął już wartość 1 mld zł rocznie

Polacy wydają już na zakupy spożywcze w Internecie 1 mld zł rocznie. W ciągu trzech lat ta wartość może zbliżyć się nawet do 2,9 mld – informuje "Rzeczpospolita".

Artykuły spożywcze kupuje online co czwarty Polak, ale większość robi to sporadycznie i w efekcie e-handel żywnością odpowiada w Polsce zaledwie za 1 proc. sprzedaży ogółem – wylicza "Rzeczpospolita".

Jednak tempo wzrostu tego rynku jest dwucyfrowe, do czego zdaniem "Rz" przyczynia się zakaz handlu w niedziele - dla detalistów sprzedaż online jest szansą na wyrównanie strat z nim związanych. Według szacunków Nielsena, w 2022 r. wartość polskiego rynku FMCG wyniesie - w zależności od przyjętych założeń - od 533 do 724 mln dolarów (od ok. 2,1 do 2,8 mld zł).

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.