13.07.2018/16:08

Polski hot-dog usunięty z Costco. Amerykanie oburzeni decyzją sieci

Klienci Costco bojkotują sieć handlową z powodu... usunięcia przez nią z kącika gastronomicznego hot-doga z polską kiełbasą, sprzedawanego pod nazwą Polish Dog. Decyzja sieci podyktowana była dążeniem do wprowadzenia do menu "zdrowszych" potraw.

Amerykanie dają znać o swoim niezadowoleniu z decyzji sieci w mediach społecznościowych. Kampania #SaveThePolishDog nawołuje Costco do przywrócenia polskiego hot-doga w menu. Klienci Costco zwracają uwagę, że nie przeszkadza im wprowadzanie do oferty gastronomicznej sałatek czy organicznych burgerów, jednak nie powinno się to ich zdaniem odbywać kosztem polskiego hot-doga. Tymczasem Polish Dog zastąpiony został przez... sałatkę z jagodami acai.

Uczestnicy akcji wydają się zdeterminowani. Publikują w internecie zdjęcia, na których widać puste krzesła w kąciku gastronomicznym Costco. Rozpoczęli także zbiórkę podpisów pod petycją do Costco w sprawie przywrócenia Polish Doga do menu.

Co ciekawe, na początku bieżącego roku Craig Jelinek, dyrektor generalny Costco informował akcjonariuszy sieci o potencjalnych zmianach w menu, używając słów: "nie każdy jest tak podekscytowany pizzą czy hot-dogami jak ja".

Costco to druga największa na świecie firma z branży handlu detalicznego i hurtowego. W 2017 r. jej przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 118,7 mld dolarów. Więcej sprzedał jedynie Walmart (485,8 mld dol.). Podium zamyka trzecia amerykańska sieć, Kroger, ze 115,3 mld dol. przychodów ze sprzedaży detalicznej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.