17.06.2019 / 16:12
StoryEditor

Ceny żywności znowu idą w górę: wieprzowina, warzywa i owoce wpływają na inflację

kasjerka w sklepie (fot. materiały prasowe, Tesco Polska)
Pogoda nie rozpieszcza rolników już drugi rok z rzędu, a epidemia afrykańskiego pomoru świń panująca w Chinach ma wpływ na ceny mięsa niemal na całym świecie. Za niektóre produkty już teraz zapłacić musimy ponad 200 proc. ubiegłorocznych cen. Nie pozostaje to bez wpływu na poziom inflacji, która na razie utrzymuje się na poziomie 2,4 proc., ale w III kwartale roku może wzrosnąć.

Najszybciej rosną ceny żywności, którą polscy konsumenci kupują najczęściej. To wydatki, które w przeciętnym budżecie konsumenckim stanowią ponad jedną piątą jego wartości. Z os...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.09.2025 / 10:49
StoryEditor
Właściciel dyskontów Netto wprowadza ponad 100 produktów marki własnej do przejętej niedawno sieci sklepów
Grupa Salling Group rozpoczyna wprowadzanie swoich marek własnych do sklepów niedawni przejętej sieci Rimi (fot. za LinkedIn)

Salling Group, właściciel sieci Netto, rozszerza sieć sprzedaży swoich marek własnych, wprowadzając je na półki sklepów w krajach nadbałtyckich. Drogę do tego dało mu przejęcie sieci Rimi, operującej na Łotwie, Litwie oraz w Estonii.

Anders Hagh, CEO Salling Group ogłosił, że jego firma zaczyna wprowadzać produkty swoich marek własnych na półki sklepów należących do przejętej przez nią w czerwcu br. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.09.2025 / 13:36
StoryEditor
Biedronka przyspiesza rozwój sieci na Słowacji. Mamy potwierdzenie planów ekspansji dyskontera
Biedronka ma już 8 sklepów na Słowacji. Do końca 2026 r. będzie ich tam już 50, Źródło: Marcin Gipsiak/Linkedin

Sieć Biedronka po pierwszym półroczu ekspansji na Słowacji liczy już osiem placówek. 4 września uruchomiono w miejscowości Revúca najnowszą placówkę. Plany rozwoju sieci są znacznie bardziej ambitne, chce zawalczyć o pozycję lidera. Jaki cel stawia sobie detalista w perspektywie 2026 r.?

Sześć miesięcy po oficjalnym rozpoczęciu działalności Biedronki na Słowacji, gdy detalista uruchomił pierwszy sklep w w Miloslavowie, sieć liczy już osiem placówek, obsług...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. wrzesień 2025 07:43