30.11.2018/12:51

Polski rynek czekolady osiągnął dojrzałość

Polska jest dojrzałym rynkiem pod względem konsumpcji czekolady. Jednym z wiodących trendów określających rozwój tej branży jest poszukiwanie słodyczy będących zdrowymi przekąskami – podaje dziennik „Puls Biznesu”.

Jak zauważa Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel cytowany przez „Puls Biznesu”, Polska jest 22 rynkiem na świecie jeśli chodzi o konsumpcję czekolady. Przeciętny Kowalski spożywa około 5 kg czekolady rocznie. To całkiem spory poziom, choć Szwajcaria i Niemcy, czy kraje skandynawskie mogą pochwalić się dwukrotnie lepszym wynikiem.

Zdecydowanie coraz popularniejsze stają się produkty wysokiej jakości i sprawdzone marki, a nie produkty, które tylko je przypominają (wyrób czekoladopodobny ma dużo mniejszą zawartość tłuszczu kakaowego od prawdziwej czekolady). Wedel tworząc swoją ofertę nie godzi się na żadne kompromisy. Dowodem na to, że dla polskich konsumentów najważniejszą rolę odgrywa jakość, jest obecność trzech wedlowskich tabliczek w top 4 najlepiej sprzedających się czekolad (Gorzka, Mleczna, Truskawkowa).

Rynek czekolady w Polsce osiągnął dojrzałość. Widać wyraźnie, że konsumpcja liczona w kilogramach jest w miarę stabilna, w związku z czym powinniśmy przyzwyczaić się do 1-2-procentowych wzrostów w skali roku. Rośnie liczba konsumentów, głównie młodych, szukających nowości które będą ich zaskakiwać.

Kolejny widoczny trend to poszukiwanie słodyczy będących zdrowymi przekąskami, która mają ograniczoną ilość cukru lub zawierają specjalne dodatkowe składniki zdrowotne, np. dużo magnezu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.