07.12.2016/23:30

Polski rynek e-commerce będą napędzały projekty sieci handlowych

Handel żywnością przez internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Od 2005 roku wartość sprzedaży artykułów spożywczych przez internet wzrosła w Polsce blisko 17x, jednak wciąż odpowiada za mniej niż 0,2% wartości sprzedaży rynku FMCG, podczas gdy w Europie Zachodniej jest to już 6% rynku.

Analitycy DM PKO BP spodziewają się, że w najbliższych 5 latach rynek utrzyma dynamikę wzrostu na poziomach 20% rocznie, w 2020 r. wart będzie wart ponad 1,2 mld PLN, a jego głównym motorem będą otwarcia sklepów online przez sieci handlowe, które do tej pory nie rozpoczęły jeszcze sprzedaży online.

Spośród 20 największych sieci detalicznych w Polsce, tylko kilka z nich prowadzi sprzedaż online. Internetowy sklep mają m.in. Tesco, Piotr i Paweł, Auchan, E.Leclerc. Ponadto dużą popularnością cieszy się również portal Frisco.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.