06.03.2021/13:56

Ponad 40 proc. Polaków w pandemii częściej kupowała produkty do domu

Odzież domowa, produkty do kuchni oraz do sypialni oraz ogólne artykuły do domu czy łazienki odnotowały większe zainteresowanie w kategorii home&living – wynika z badania UCE Research.

Ponad 40 proc. Polaków zadeklarowało, że podczas pandemii częściej niż przed nią kupowało rzeczy związane z domem. Klienci sklepów mówili, o większym zapotrzebowaniu na odzież domową – powyżej 31 proc., akcesoria do kuchni – ok. 18 proc., a także produkty do sypialni – przeszło 12 proc. Rzadziej wybierali ogólne art. do domu – prawie 5 proc. i do samej łazienki – ponad 5 proc.

Większe wydatki na produkty z kategorii home & living wskazało 42,1 proc. ankietowanych. Z kolei 22,9 proc. było pod tym względem tak samo aktywnych, jak przed pandemią. Rzadziej takie zakupy robiło 20,5 proc. badanych, a 8,2 proc. respondentów nie nabywało w ogóle tego typu produktów. Była też grupa stanowiąca 6,3 proc. osób, która nie potrafiła tego określić.

Dr Jolanta Tkaczyk, ekspert ds. zachowań konsumenckich z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego mówi, że zwiększone zapotrzebowanie na artykuły domowe związany jest z tzw. trendem kokonizacji. - Polega on na chęci odcięcia się od zewnętrznego świata, aby odpocząć i chronić swoją prywatność. Pandemia go zdecydowanie wzmocniła. Do tego doszła kwestia bezpieczeństwa i ograniczenia możliwości korzystania z różnych opcji spędzania czasu wolnego. Konsumenci postanowili więc skoncentrować się na uatrakcyjnianiu swojego najbliższego otoczenia – wyjaśnia.

Z badania wynika, że kobiety blisko 4 razy częściej niż mężczyźni deklarowały zwiększenie zapotrzebowania na tego typu artykuły. Częstsze zakupy robiły również osoby z miast liczących co najmniej 500 tys. mieszkańców. Na drugim biegunie zestawienia byli konsumenci głównie zamieszkujący miasta mające poniżej 50 tys. ludności i wsie.

Jeśli chodzi o miejsce zamieszkania, to największą aktywność wykazywały osoby zamieszkujące woj. mazowieckie,  wielkopolskie i śląskie. Z kolei na końcu zestawiania znaleźli się konsumenci z w woj. podkarpackiego, podlaskiego i lubuskiego.

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także