21.04.2020/17:18

Ponad połowa Polaków zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu

Z badania przeprowadzonego przez agencję ARC Rynek i Opnie na zlecenie firmy PPL Koral wynika, że Polacy coraz częściej sprawdzają na etykiecie, skąd pochodzi dany produkt i deklarują, że chcą sięgać po rodzime warianty.

W grupie najbardziej świadomych i poszukujących kraju pochodzenia produktów są konsumenci po 45. roku życia – stanowią 60 proc. całości. Jednocześnie połowa badanych przyznaje, że polskie produkty są bardziej bezpieczne niż te, pochodzące z importu.

Jednocześnie badanie pokazało, że w dobie pandemii koronawirusa Polacy są jeszcze bardziej skłonni do kupowania polskich produktów. Częściej takie zachowanie deklarują kobiety – 57 proc. niż mężczyźni – 45 proc.

Większość respondentów (60 proc.) zadeklarowała również, że w dobie koronawirusa chce wspomóc polskie firmy. Blisko 90 proc. z nich zadeklarowało, że zrobi to kupując polskie produkty.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Grosik 22.04.2020

    Nareszcie coś się dzieje w zwyczajach zakupowych Polaków,ale to wciąż za mało. Zagraniczne sklepy generują ogromne zyski z handlu w Polsce,a czas to zmienić. W obecnych czasach ratujmy polskie sklepy i polskich producentów.!!!. Dziś polskie sklepy to Społem, GS-y, Lewiatany,Top Markety, Polomarkety.

  • klient lidl 21.04.2020

    dyskryminacja na tle etnicznym, kiedyś "nie kupuj u Żyda", dziś to...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.