22.02.2017/00:13

Poprawa koniunktury w handlu hurtowym

Ogólny klimat koniunktury w handlu hurtowym kształtuje się w lutym na poziomie plus 4,6 (plus 2,5 w styczniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,1% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 11,5% (przed miesiącem odpowiednio 15,2% i 12,7%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie - podał Główny Urząd Statystyczny.

Diagnozy sprzedaży są negatywne, po raz pierwszy od lutego ub. r. Odpowiednie prognozy są korzystne, po pesymistycznych przewidywaniach formułowanych w ostatnich trzech miesiącach. Oceny sytuacji finansowej są bardziej niekorzystne od negatywnych opinii zgłaszanych od listopada ub. r. Przewidywania w tym zakresie wskazują, że w najbliższych trzech miesiącach sytuacja finansowa może nie zmienić się. Stan zapasów towarów jest uznawany przez przedsiębiorców za nadmierny, choć w nieco mniejszym stopniu niż sygnalizowali to od stycznia

2011 r. Poziom zamówień towarów u dostawców może zostać nieznacznie zwiększony. Zapowiadany jest niewielki wzrost zatrudnienia, po redukcjach planowanych w ostatnich trzech miesiącach. Przedsiębiorcy prognozują, że ceny towarów mogą rosnąć.

Spośród badanych jednostek, w lutym br. 5,1% podmiotów (5,6% przed rokiem) nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności. Największe trudności napotykane przez przedsiębiorców zgłaszających bariery związane są z konkurencją na rynku (56,9% w lutym br., 57,7% w analogicznym miesiącu ub. r.).

Barierami, których znaczenie najbardziej wzrosło w ujęciu rocznym są niejasne i niespójne przepisy prawne
(z 42,0% do 48,1%) oraz niedobór pracowników (z 6,6% do 12,0%). Od połowy 2013 r. obserwowany jest stopniowy spadek znaczenia bariery związanej z niedostatecznym popytem (27,7% w lutym br.).

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Karol 23.02.2017

    Szukającym optymalizacji w handlu hurtowym warto polecić e-commerce jako kanał sprzedaży i kontaktu z zamawiającym obniżającym koszty i dotarcia i obsługi zamówienia klienta. Na rynku pojawiły się już platformy e-commercowe, na których ofertę prezentują różni producenci i hurtownicy.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.