29.08.2020/08:57

Sieć sklepów Coccodrillo ze stratą. Operator mocno inwestuje w kanał e-commerce

W pierwszym półroczu tego roku spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo miała 21,51 mln zł straty netto i 5,13 mln zł straty EBIT.

Jak informuje firma w raporcie, w tym okresie odnotowano 21,51 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2020 r. wobec 1,69 mln zł zysku rok.

Strata operacyjna wyniosła 5,13 mln zł wobec 2,39 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 180,38 mln zł w I poł. 2020 r. wobec 224,73 mln zł rok wcześniej.

„Ostatnie miesiące były czasem trudnym dla gospodarki, a w szczególności dla branży handlowej. Okres zamknięcia naszych sklepów w galeriach handlowych był dla nas czasem podszytym niepewnością i wymagającym od nas wielu trudnych, a jednocześnie szybkich decyzji. W każdym przypadku kierowaliśmy się troską o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników oraz klientów. Pragniemy podkreślić także, że nie zmniejszyliśmy zatrudnienia z powodu pandemii” - powiedział prezes Marek Dworczak.

Zaznaczył też, że sytuacja związana z rozprzestrzenianiem się koronawirusa dotknęła wszystkie spółki w grupie - istotny wpływ na wyniki miał wzrost kosztów finansowych, a w tym przede wszystkim różnic kursowych w białoruskiej spółce zależnej spowodowany znaczącym spadkiem kursu rubla białoruskiego.

„Na znaczeniu nieustannie zyskuje rynek e-commerce, a grupa CDRL jest beneficjentem tego wzrostowego trendu. Pandemia spowodowała znaczącą zmianę nawyków zakupowych, czego dowodem są wzrosty sprzedaży w sklepie internetowym i znaczący wzrost rozpoznawalności marki Coccodrillo w internecie” – podała firma w raporcie.

Dodano też, że w styczniu spółka zakończyła prace związane z wdrożeniem nowego systemu klasy ERP oraz platformy pod sklep internetowy. Modernizacja ta, oraz posiadane zaplecze logistyczne sprawiły, że w czasie zamknięcia galerii handlowych, e-commerce stał się głównym kanałem sprzedaży na rynku polskim.
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także