Porozumienie gigantów. Nestle będzie sprzedawało produkty Starbucksa
Firmy: Nestlé i Starbucks podpisały umowę, zgodnie z którą produkty należące do amerykańskiej sieci kawiarni trafią do sklepów na całym świecie. Łączna wartość transakcji przekracza 7 mld dolarów.
Umowa dotyczy sprzedaży produktów Starbucksa poza kawiarniami firmy. Jednocześnie obie firmy będą blisko współpracowały przy innowacjach produktowych i nowych strategiach biznesowych w kategorii kawy.
Zgodnie z warunkami umowy, Starbucks otrzyma od Nestlé jednorazowo 7,15 mld dolarów. Nestlé zakłada, że nowy biznes pozwoli na zwiększenie przychodów i zysków już od 2019 roku. Do zespołu Nestlé dołączy 500 pracowników Starbucksa. Firmy spodziewają się zamknięcia transakcji jeszcze w tym roku.
- Globalny sojusz pozwoli na dotarcie produktów Starbucksa do milionów domów na całym świecie, dzięki możliwościom i reputacji firmy Nestlé - powiedział Kevin Johnson, President i CEO, Starbucks.
Jak zaznaczył Mark Schneider, CEO, Nestlé, porozumienie to znaczący krok w rozwoju biznesu kawowego firmy. - Dzięki Starbucksowi, Nescafé i Nespresso będziemy mogli dostarczyć trzy legendarne marki w świecie kawy - powiedział.