24.11.2016/08:48

Pozytywny klimat koniunktury w handlu detalicznym w Polsce

Według danych GUS ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w listopadzie na poziomie plus 4,0 (plus 4,9 w październiku). Poprawę koniunktury sygnalizuje 16,5% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie – 12,5% (przed miesiącem odpowiednio 16,7% i 11,9%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Diagnozy sprzedaży są optymistyczne, najlepsze w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Utrzymują się korzystne pro- gnozy w tym zakresie. Oceny sytuacji finansowej są pesymistyczne, zbliżone do opinii zgłaszanych od sierpnia br. Od dwóch miesięcy utrzymują się nieznacznie pozytywne przewidywania dotyczące sytuacji finansowej. Stan zapasów towarów jest nadal uznawany za nadmierny. W związku z optymistycznymi prognozami sprzedaży, planowany jest dalszy wzrost zamówień towarów u dostawców. Zatrudnienie może nieznacznie rosnąć, w skali podobnej do zapowiadanej miesiąc wcześniej. Podobnie jak w październiku, przewidywany jest wzrost cen.

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W listopadzie koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 17,8 w listopadzie, plus 19,4 przed miesiącem) i pojazdy samochodowe (plus 6,0 w listopadzie, plus 6,3 w październiku), a niekorzystnie – przez przedstawicieli branż artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 3,5 w listopadzie, plus 14,7 miesiąc wcześniej) oraz żywność (minus 3,4 w listopadzie, minus 1,7 w październiku).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.