Pozytywny wpływ pandemii na e-commerce utrzyma się na dłużej
Firma analityczna GlobalData prognozuje, że pandemia Covid-19 będzie miała długoterminowy pozytywny wpływ na sektor e-commerce.
Eksperci GobalData zauważają, że e-commerce odgrywa kluczową rolę w czasie pandemii koronawirusa, zaś sprzedawcy internetowi są zalewani zamówieniami od klientów zamkniętych w domach. W swoim najnowszym raporcie „Wpływ Covid-19 na e-commerce” przekonują, że koronawirus będzie miał długoterminowy pozytywny wpływ na sektor e-commerce, a nawet najbardziej sceptyczni konsumenci będą zmuszeni porzucić fizyczne sklepy w odpowiedzi na ograniczenia związane z pandemią.
Luke Gowland, analityk w firmie GlobalData, podkreśla, że Covid-19 pobudził sektor e-commerce, a największymi beneficjentami są detaliści online. – Supermarkety doświadczają bezprecedensowego popytu na dostawę artykułów spożywczych do domu – zaznacza. Z danych jego firmy wynika, że brytyjski rynek żywności i artykułów spożywczych wzrośnie w tym roku o prawie 20 proc., do 13,2 mld funtów.
Jakkolwiek nie wszystkie branże skorzystają na dynamicznym wzrośnie sprzedaży on-line. Jaskrawym przykładem jest kategoria odzieży i obuwia. GlobalData prognozuje spadek sprzedaży online produktów z tych kategorii w Wielkiej Brytanii o 7,9 proc. w stosunku do poziomów z 2019 r.
12