Pranie skoncentrowane i delikatne
– Od środka piorącego konsumenci oczekują przede wszystkim skuteczności. Z drugiej strony coraz więcej z nich chce połączyć tę cechę z szybkością i wygodą stosowania. Odpowiedzią na te potrzeby są nasze kapsułki do prania Persil Duo‑Caps – mówi Joanna Żuchowicz z Henkel Polska. Firma wprowadziła niedawno na rynek kolejną innowację – żel Persil Expert z formułą Cold Active. Dzięki specjalnym enzymom, działającym już w 20ºC, pralka zużywa podczas prania mniej energii.
To nie jedyna nowość niemieckiego koncernu. Należąca do Henkla marka Rex powiększyła się właśnie o żel do prania Rex Power Gel, rekomendowany do usuwania wyjątkowo uporczywych plam. Zarówno kapsułki, jak i żele otrzymały wsparcie marketingowe w formie promocji, akcji samplingowych oraz materiałów POS. Ponadto Persil Expert z formułą Cold Aktiv będzie reklamowany w telewizji.
Z myślą o alergikach
– Produkty do prania odzieży dziecięcej to segment notujący systematyczny wzrost sprzedaży i zainteresowania konsumentów. Nie chodzi jednak o uniwersalne preparaty, a o hipoalergiczne, minimalizujące ryzyko wystąpienia podrażnień skóry i alergii – mówi Izabela Kujawa, product manager Concentrino Baby w firmie Dramers. O tym, że rośnie zapotrzebowanie na takie produkty, świadczą liczne nowości: Pollena Savona wypuściła niedawno na rynek hipoalergiczne płyny do płukania tkanin K bez barwników i konserwantów, dostępne w dwóch wariantach – Sensitive i Delicate. Gold Drop odświeżył wizerunek produktów do prania marki Booster, w ramach której dostępne są trzy płyny do prania ze środkiem antyalergicznym. Dwa z nich – do prania kolorów oraz tkanin czarnych i ciemnych – zawierają system ochrony kolorów, a trzeci – płyn do tkanin delikatnych – lanolinę. W skład wszystkich wariantów wchodzi mydło kokosowe, które wzmacnia efekt prania.
Atest gwarancją bezpieczeństwa
Na co przede wszystkim zwracają uwagę rodzice, kupując produkty do prania dla dzieci? – Liczy się bezpieczeństwo i gwarancja, że dany środek nie podrażnia delikatnej skóry niemowlęcia. Nie bez znaczenia są przyznane marce atesty i pozytywne opinie takich instytucji, jak Polskie Towarzystwo Położnych czy Instytut Matki i Dziecka – wylicza Agata Jaremczuk‑Sadkowska reprezentująca markę Jelp.
– Zapotrzebowanie na produkty do prania dla dzieci zwiększa się wraz ze wzrostem świadomości rodziców, coraz mocniej stawiających na aspekty związane z bezpieczeństwem. Dlatego tego typu produkty dobrze rotują w obu kanałach sprzedaży – przekonuje Izabela Kujawa z firmy Dramers. Najnowszym produktem w gamie Concentrino Baby jest hipoalergiczny odplamiacz przeznaczony do odzieży niemowlęcej.
Dramers regularnie organizuje akcje promocyjne, oferując zestawy z gratisami lub produktami w obniżonej cenie. – Przy niemowlęciu intensywność prania jest bardzo duża, więc produkty te są niemal dobrami pierwszej potrzeby. Zapracowanej mamie łatwiej zaopatrzyć się w sklepie osiedlowym niż w hipermarkecie, do którego trzeba dojechać i poświęcić więcej czasu na zakupy – uważa Agata Jaremczuk‑Sadkowska. W czerwcu do sprzedaży trafiły proszki Jelp w nowej gramaturze 320 g (na cztery prania), idealne na wakacyjne wyjazdy z dziećmi. Produkty dostępne są w czterech wariantach: Fresh Classic, Color Classic, Fresh Soft 2 w 1 z bentonitem (naturalną glinką zmiękczającą) i Color Soft 2 w 1 z bentonitem. Dystrybutor zorganizował promocje konsumenckie w miejscach sprzedaży z dołączonymi gratisami.
Kluczowa wydajność
Trendem, którego nie sposób nie zauważyć, jest tzw. smart‑shopping, czyli inteligentne kupowanie. W przypadku środków piorących polega ono na porównywaniu ceny i wydajności. – Na jedno pranie wystarczy 80 g proszku Jelp, podczas gdy produktów konkurencji należy użyć nawet dwukrotnie więcej. Ponadto coraz częściej konsumenci zwracają uwagę na to, czy produkty są przyjazne środowisku. Warunek ten spełnia całe nasze portfolio – zapewnia Agata Jaremczuk‑Sadkowska.
– Wydajność jest tak ważna, ponieważ środek piorący to produkt, którego zużywa się bardzo dużo. Z naszej oferty najlepiej rotuje Booster – uniwersalny płyn do prania tkanin kolorowych 1 l. Będziemy wspierać sprzedaż całej linii Booster przez akacje promocyjne, rabaty cenowe, pakiety z gratisem oraz udział w gazetkach promocyjnych – zapowiada Liliana Ćwik z firmy Gold Drop.
Sebastian Szczepaniak
Wiadomości Handlowe, Nr 8 (127) Sierpień 2013
5