01.08.2016/12:42

Prawie 70 proc. Polaków kupuje żywność organiczną

Uniwersytet Łódzki przeprowadził badania, z których wynika, że 68,6 proc. Polaków przynajmniej od czasu do czasu kupuje żywność organiczną. Najpopularniejsze są owoce i warzywa oraz miód.

Na portalu ScienceDirect opublikowany został raport na temat konsumpcji żywności organicznej w Polsce, pt. Organic food consumption in Poland: Motives and barriers. Naukowcy z Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego, pod kierunkiem dra Pawła Bryły, przeprowadzili badania na reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 15-65 lat, aby sprawdzić, czy Polacy chętnie kupują żywność organiczną, jaką i dlaczego. Z badań wynika, że 68,6 proc. polskich konsumentów kupuje żywność organiczną, z czego 7 proc. bardzo często, 23,8 proc. dość często, a 37,8 proc. od czasu do czasu.

Wśród powodów zainteresowania organicznymi artykułami spożywczymi respondenci najczęściej wskazują fakt, że są one zdrowsze od żywności produkowanej metodami przemysłowymi – jest o tym przekonanych 76,5 proc. badanych. Niemal równie powszechne jest przekonanie, że te produkty charakteryzują się wyższą jakością – uważa tak 60 proc. Respondenci wymieniali też takie czynniki jak ekologiczne metody produkcji, lepszy smak czy większe bezpieczeństwo żywieniowe.

Konsumenci postrzegają autentyczność produktów organicznych poprzez naturalny smak, jakość produktów, odpowiednie oznaczenie na etykiecie, ale ważne jest także posiadanie odpowiedniego europejskiego znaku jakości. Liczy się też dla nich miejsce zakupu – wiarygodność sklepu oraz obecność w nim wydzielonego stoiska z żywnością organiczną.

Do najbardziej popularnych kategorii należą warzywa i owoce – kupuje je 69,1 proc. konsumentów – oraz miód – 58,9 proc.

Największe bariery dla zwiększenia popularności żywności organicznej to zbyt wysokie ceny, niska świadomość konsumencka, zbyt niska dostępność produktów, krótki termin przydatności do spożycia oraz zła ekspozycja w sklepach

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.